پنج شنبه 30 فروردین 1403

18 آبان 1396

امام حسین(ع) متعلق به همه دنیاست/ آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین

استاد دانشگاه بنگلادش گفت: امام حسین (ع) حق است و نیاز به اثبات ندارد و وظیفه ماست که به دنبال حق و حقیقت جویی برویم.


 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین،‌ جعفر نجم، امام جمعه لندن، یکی دیگر از سخنرانان همایش علمی بین‌المللی اربعین بود که ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی از مرجعیت، ملت و دولت عراق برای برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که درطول چند سال اخیر، مراسم اربعین حسینی با این شکوه، عظمت و اقتدار برگزار می شود، از این نظر خدا را شکرگزار هستیم.

نجم متذکر شد: اگر برای مراجع و رهبر معظم انقلاب مقدور بود، مسلماً در این اجتماع میلیونی شرکت می‌کردند. محبان امام حسین (ع) از چهار گوشه عالم با زبان، نژاد و رنگ‌های مختلف در این اجتماع عظیم شرکت کرده‌اند و با فریاد لبیک یا حسین،‌ آمادگی خود را برای مبارزه با ظلم و جور اعلام می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش، اجتماع میلیونی اربعین را موجب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان دانست و گفت: من به عینه شاهد بودم که مردم بسیاری از فاصله های دور و نزدیک در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و با وجود مشکلاتی که وجود دارد، ‌اما به عشق امام حسین، لبیک گویان تمام سختی ها را متحمل شدند و به جان خریدند.

نجم عنوان کرد: خدا را سپاسگزارم که درعصر حاضر این سعادت را نصیب من کرد تا در راهپیمایی اربعین شرکت کنیم ، من از برگزار کنندگان این موسم بزرگ و همایش اربعین،‌ قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی درپایان سخنرانی خود به زبان انگلیسی عظمت و تاثیرگذاری راهپیمایی اربعین در جهان معاصررا یادآور شد  و ابراز امیدواری کرد مسلمانان با وحدت و همت بر اساس آموزه‌های دین اسلام و قیام سیدالشهدا(ع) بر ظالمان یزیدی که آمریکا و اسرائیل نماد آن هستند پیروز شوند.

زینب فردوس لیزا، استاد دانشگاه بنگلادش، آخرین سخنران دومین روز از همایش علمی بین‌المللی اربعین با محوریت اربعین و مقاومت اسلامی بود که درباره ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین سخنرانی کرد.

وی گفت: امام حسین(ع) متعلق به مذهب و فرقه خاصی نیست و اگر شهادت ایشان رخ نمی‌داد، ما حتی امکان اینکه اسلام را بشناسیم، نداشتیم.

وی با بیان اینکه دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کشور بنگلادش حضور فعالی دارند، افزود: شاید تعداد پیروان و عاشقان امام حسین (ع) در بنگلادش اندک باشد، اما سیدالشهدا(ع) به عنوان یک رهبر انسانی در همه جای جهان حضور دارد و من خوشحال هستم که به عنوان یکی از پیروان ایشان در این اجتماع عظیم میلیونی، در کنار سایر برادران و خواهران حضور دارم.