جمعه 10 فروردین 1403

18 آبان 1396

راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز اتحاد مسلمانان شد

عضو مجلس ملی اندونزی، راهپیمایی اربعین را زمینه‌ساز اتحاد مسلمانان برشمرد و گفت: ترویج دیدگاه های اسلامی اهل بیت در اندونزی و تاسیس گروه محبین اهل بیت(ع) از اقدامات اثرگذار در این رابطه بود.


دكتر جلال الدين رحمت، عضو مجلس ملي اندونزي و رئيس حزب ايجابي اندونزي، ديگر سخنران همايش بين المللي اربعين بود. وی نهضت عاشورا را قيام مظلومين بر ظالمان به رهبري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله(ع) عنوان و اظهار كرد: من گرمترين درودهاي خود را به نيابت از مسلمانان اندونزي به شما مي فرستم.

وی گفت: محبت اهل بیت از طریق ساداتی بود که اولین بار در قرن دوم هجری به اندونیزی وارد شدند.در طول زمان به دلیل مشکلات مجبور شدند که اعتقادات خود را نسبت به اهل بیت مخفی کنند.

به گفته عضو مجلس ملی اندونزی، دومین موج ترویج و تقویت مکتب اهل بیت، انقلاب اسلامی و ترجمه آثار شخصیت هایی مثل دکتر شریعتی بود. این موج سبب شد که اندونزیایی ها با فرهنگ اهل بیت و شیعه آشنا شدند.

وی در ادامه سخنانش به استقبال مردم اندونزی از آثار شهید مطهری اشاره کرد که خود به همراه برخی از دوستانش اقدام به ترجمه آثار ایشان و تاسیس یک مدرسه برای نشر و گسترش افکار این متفکر ایرانی اسلامی در اندونزی کرده است.

عضو مجلس ملی اندونزی با اشاره به تاسیس جمعیت اهل بیت در این کشور برای تعمیق و گسترش تشیع عنوان کرد: موج سوم، دعوت مبلغان ایرانی و اندونزی است که سبب ترویج دیدگاه های اسلامی اهل بیت در اندونزی شد و تاسیس گروه محبین اهل بیت(ع) شد.

وی افزود: اتفاق جالبی که افتاد، راهپیمایی اربعین بود که نه فقط ما را متحد می‌کند، بلکه با سایر شیعیان جهان نیز آشنا و در راستای مودت امام حسین و اهل بیت(ع) متحد کرد. یکی از موفقیت‌های ما اعزام فرزندان به کشورهای شیعه مانند ایران و عراق بود که بازگشت‌ آنها به اندونزی سبب نشر، تعمیق و گسترش فرهنگ تشیع در کشورمان می‌شود.