شنبه 22 اردیبهشت 1403

08 مهر 1399

مقدمه احیای تمدن اسلامی از اربعین است

در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: مقدمه احیای تمدن اسلامی از اربعین است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین فروتن  ( دوشنبه ۷ مهر) در جلسه کمیته فرهنگی وآموزشی  ستاد اربعین استان که در سالن جلسات  اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، گفت: برگزاری عزاداریها با رعایت موازین بهداشتی و با نظم بی نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در مراسم و هیئت‌های عزاداری است.
حجت الاسلاموالمسلمین فروتن، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان نیز در این نشست، اربعین حسینی را یک نعمت دانست و گفت: انقلاب و دفاع مقدس و همه ارزش های والای ما به برکت خون امام حسین(علیه السلام) است
وی با بیان اینکه ستاد اربعین به تدبیر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، اظهار داشت: اربعین عاشورا را ماندنی کرد و باعث شد نام امام حسین(علیه السلام) به همه جا منتشر شود.
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با اشاره به برنامه آموزش و پرورش برای دانش آموزان در شبکه های مجازی در روز اربعین، گفت: باید کمک کنیم تا اربعین امام حسین(علیه السلام) در دوران مقابله با کرونا از سال‌های گذشته ضمن رعایت موازین بهداشتی، پرشورتر برگزار شود.
وی تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی در برگزاری مراسم اربعین مشارکت داشته باشند.
فروتن اذعان داشت: برگزاری مراسم در ادارات و زندانها در روز ۱۹ سفر در یک ساعت مشخص پیش بینی شده است.
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان یادآورشد: یکی از مراکز مهم فرهنگی در کشور مساجد و بقاع متبرکه است که در روز اربعین مجری برگزاری قرائت زیارت اربعین خواهند بود. 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در ایام محرم بیشترین افرادی که پروتکل‌ها را رعایت کردند قشر دینی و عزادار امام حسین(ع) بودند.
وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ و به اهداف خودشان نرسیدند.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده در ادامه به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشا تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.
وی تاکید کرد: مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان(عجل الله تعال) نزدیک تر می شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مکتب و اندیشه امام حسین(ع) جهانی شده و جهانی شدن این مکتب، زمینه ساز ظهور امام زمان ( عجل الله) است.
وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.
علیزاده اظهار کرد: بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت ریارت اربعین ضدعفونی می شوند.


آخرین اخبار