جمعه 10 فروردین 1403

07 شهریور 1398

زائران اربعین حسینی قرائت قرآن و نماز اول وقت را فراموش نکنند

مسئول کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل گفت: زائران اربعین حسینی قرائت قرآن و نماز اول وقت را فراموش نکنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام مهدی ستوده در اولین جلسه این کارگروه که روز پنج شنبه 7شهریور 98  در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد با اشاره به پیوند جدایی ناپذیر دو ثقل قرآن و ائمه اطهار گفت: ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان و عالمان تشیع بر مداومت بر قرائت قرآن و اقامه نماز در اول وقت اهتمام ویژه داشته اند و باید زائران در موسم اربعین به این دو مهم توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند و لازم است همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی کشور تمام توان خود را در این زمینه به کار ببندند.

وی با اشاره به اینکه سر مبارک امام حسین (ع) در روز عاشورا بر سر نیزه قرآن تلات کردند، افزود: زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز باید به تأسی از آن بزرگوار در هر شرایط قرآن را فراموش نکنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف از قیام عاشورا و نهضت اربعین حسینی (ع) را توجه دادن مردم به خدا دانست و خاطر نشان کرد: مهمترین دستاویز حصول معرفت به خداوند، تلاوت قرآن همراه با تدبر در آیات آن و از مهمترین راه های ارتباط و راز و نیاز با خدای متعال، قرائت نماز است و بر طبق سفارش ائمه اطهار علیهم السلام بهتر است نماز در اول وقت و در زمان فضیلت و در صورت امکان به جماعت برگزار شود.


رئیس کارگروه یاوران معنوی استان اردبیل با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن گفت: سفر زیارتی، سفر تفریحی و گردشگری نیست و هدف از آن شناخت امام معصوم و به دست آوردن معرفت خداوند است و باید قرآن جزو ملزومات سفر زائر باشد پس بهتر است که زائران در این سفر معنوی یک قرآن به همراه داشته و در موقعیت های مختلف به تلاوت قرآن بپردازند.

وی یکی از بهترین شیوه های ممکن تبلیغ فرهنگ قرآنی را تشکیل حلقه های تلاوت قرآن در مسیر پیاده روی اربعین دانست و افزود: با این کار هم توجه شیعیان بر قرآن به رخ جهانیان کشیده می شود و هم اینکه بر معارضان و منافقان ثابت می شود که شیعه در کنار توسل به ائمه اطهار علیهم السلام هیچ وقت دست از قرآن و نماز بر نمی دارد. 

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه  به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه اجرای برنامه های قرآنی و توسعه فرهنگ نماز و راه کارهای عملی و اجرایی آن در جهت اهتمام عموم زائران در موسم اربعین به این مهم را بیان کردند.

لازم به ذکر است که کارگروه یاوران معنوی اربعین و تبلیغ، نماز و قرآن از زیر مجموعه های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان است که در جهت آموزش عمومی و توجیه زائرین در مبدا و قبل از سفر ایجاد شده است و کلیه نهادهای فرهنگی و مردمی استان در آن عضو می باشند.