چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

27 خرداد 1398

جلسات هم‌اندیشی اربعین حسینی در عراق کلید خورد

جلسات هم‌اندیشی اربعین حسینی در کشور عراق با حضور مسئولان کشورمان و سایر نهادهای فعال در کنسولگری جمهوری اسلامی در نجف اشرف برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، جلسه هم‌اندیشی اربعین حسینی در کشور عراق با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و مسئولان و نمایندگان از مرکز پزشکی حج و زیارت، شرکت خدماتی و زیارتی شمسا و سایر نهادهای کشورمان در کنسولگری جمهوری اسلامی در نجف اشرف برگزار شد.

در این جلسه حمید مکارم ضمن آسیب‌شناسی مراسم اربعین حسینی سال 1397 گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه اربعین تلاش کنند تا مراسم اربعین امسال از سال گذشته بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هزینه ویزا رایگان شده است امسال افراد بیشتری در این مراسم شرکت خواهند کرد و امیدواریم با عنایت اهل‌بیت (ع) و تلاش همگان، زائران اربعین بتوانند این مراسم را به‌خوبی انجام دهند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، همچنین لزوم پیش‌بینی اقدامات لازم در خصوص افراد گم‌شده را یادآور شد و گفت: برای کمک به این افراد بایستی برنامه‌ریزی مناسب انجام شود و در خصوص بیمه زائران و سایر امور پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه، مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت خدماتی و زیارتی شمسا با اشاره به تجربیات خود در خصوص مراسم اربعین سال‌های گذشته، اظهار کرد: امسال نیز در این مراسم فعال حضور خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز دیگر سخنران این جلسه بود که آموزش زائران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر زائران درست توجیه شوند، در عراق مشکلات به حداقل خواهد رسید.

‏وی افزود: البته علاوه بر برنامه‌ریزی و تلاش باید برای برگزاری این مراسم بی‌نظیر در دنیا از حضرت سیدالشهدا استمداد طلبید.

گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد جلسات هم‌اندیشی مراسم اربعین با گروه‌های مختلف به‌صورت مستمر تشکیل شود و تقسیم‌کار و پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.