جمعه 31 فروردین 1403

03 آبان 1396

عظمت مراسم اربعین هنوز تبیین نشده است

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا با اشاره به اینکه زیارت اربعین در میان مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هنوز رسانه‌ها نتوانسته‌اند گوشه‌ای از واقعیت‌های این اجتماع عظیم را بیان کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا در همایش علمی اربعین عنوان کرد: در اربعین ولایتمداری مردم و شیعیان جهان نمایان می‌شود که چگونه میلیون‌ها نفر از مردم ولایتمدار در این اجتماع عظیم شرکت می‌کنند؛ افزون بر حضور زائران عراقی، زائرانی از سایر کشورها و ادیان مختلف الهی در این اجتماع عظیم حضور می‌یابند.

وی با بیان این مطلب افزود: امروز حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی، رسانه‌های جهان را مبهوت کرده است و هنوز رسانه‌ها نتوانسته‌اند گوشه‌ای از واقعیت‌های این اجتماع عظیم را بیان کنند. زائران در اربعین بدون در نظر گرفتن جایگاه‌های علمی و دنیوی حضور می‌یابند و این اجتماع بزرگ نشان می‌دهد که اسلام و مکتب امام حسین(ع) همچنان پویا و پایدار است.

به گفته رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا، با وجود همه تلاش‌هایی که صورت گرفته است، هنوز از بیان واقعیت‌های اجتماع عظیم اربعین حسینی قاصر هستیم. ملت عراق با وجود اینکه سالیان سال تحت سلطه رژیم بعثی درد و رنج کشیده بود و سختی‌های زیادی را متحمل شد، اما پس از سقوط صدام توانست فرهنگ پیاده‌روی اربعین را احیا کنند و هر سال بر جمعیت این اجتماع بزرگ افزوده بیفزاید.

وی ادامه داد: امروز مردم عراق برای حمایت از فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین حسینی در این اجتماع عظیم شرکت می‌کنند و امروز برگزاری دومین همایش بین‌المللی علمی اربعین با هدف بررسی و تبیین گوشه‌ای از این همایش بزرگ تشکیل شده است. در واقع کسانی که در این همایش علمی از ایران، عراق و سایر کشورها شرکت کرده‌اند، به دنبال این هستند که افکار و اندیشه‌های خود را در قالب مقاله ارائه دهند و راهکار جدید برای ترویج این مکتب ایجاد کنند.