جمعه 31 فروردین 1403

03 آبان 1396

حضور 500 مبلغ در دوره آموزشی اربعین

در آستانه برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی،‌ دوره آموزشی مبلغان با حضور 500 نفر در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی کمال، مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و نماینده دفتر در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اربعین عنوان کرد: به دلیل ظرفیت‌های گسترده‌ای که داریم،‌ در شناسایی، اعزام، دعوت از اساتید، حمایت مالی، برگزاری همایش و ... به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین طی سال‌های اخیر کمک کرده‌ایم. در تمام جلساتی که به این منظور تشکیل می‌شود به عنوان عضو ثابت در کنار ستاد اربعین بوده و هستیم.

وی افزود: ‌آموزش مبلغان از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌آمد که قرار بود صورت گیرد تا مبلغان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی به عتبات اعزام شوند. این اقدام طی جلسات متعدد انجام شد و سرفصل‌های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد.

حجت‌الاسلام کمال ادامه داد: همچنین اساتید به این منظور تعیین شدند و عده‌ای از استادان شاخص در این حوزه که توان برپایی دوره آموزشی را دارند، شناسایی و برای همکاری در این حوزه دعوت شدند. زمان برگزاری این دوره آموزشی ساعت 8:30 روز پنجشنبه و جمعه این هفته است که در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرایی در این همایش برعهده دفتر تبلیغات اسلامی است،‌ گفت: اربعین و مسائل جهان اسلام، شناخت ماموریت مبلغان اربعین، ‌اخلاق و بایدها و نبایدهای اربعین، ضرورت اقامه نماز، روش‌های تبلیغ در اربعین، احکام، ‌فضایل و آداب زیارت، ‌آسیب‌ها و انحرافات و راهکارهای این  موضوع، اختلافات قومی و ملی و ... از سرفصل‌های این دوره است.

حجت‌الاسلام کمال تاکید کرد: شناخت عراق و امنیت گروهی در سفر نیز از دیگر سرفصل‌های دوره به شمار می‌آید. در این دوره بیش از 500 مبلغ شرکت می‌کنند که از میان آنها تعدادی که آمادگی، شایستگی، سابقه تبلیغ و آشنایی با عراق و اقتضائات آن را دارند،‌ به عراق اعزام می‌شوند.