جمعه 10 فروردین 1403

15 مهر 1399

قرائت زیارت اربعین در زندان های سراسر کشور/ اختصاص کمک های مردمی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

تفاهم نامه همکاری میان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور و دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندن های کشور، به امضا رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، طی نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و حجت الاسلام و المسلمین تهامی، سرپرست دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندن های کشور، تفاهم نامه همکاری میان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور و دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندن های کشور، به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، در روز اربعین حسینی، مراسم قرائت زیارت اربعین، پرده خوانی، روایت گری، مسابقه کتابخوانی  و.. ویژه زندانیان در زندان های سراسر کشور برگزار می شود.

یکی دیگر از موارد  مهم این تفاهم نامه تلاش برای اختصاص نذورات  مردمی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین تهیه بسته های اقلام خوراکی  بهداشتی ویژه خانواده های زندانیان نیازمند، است. هر ساله در کشور مراسم باشکوه پیاده روی اربعین برگزار شده و بسیاری از هموطنان در این مراسم معنوی و جهانی شرکت می کردند اما امسال به علت شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عمومی، امکان برگزاری این مراسمات و پخش نذورات در میان مردم همچون سنوات گذشته وجود ندارد،  اما خیرین و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استان با توجه به شرایط به وجود آمده می توانند نذورات خود را به ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دهند.