شنبه 1 اردیبهشت 1403

31 شهریور 1397

پیاده روی اربعین جلوه ای از جنگ نرم اهل بیتی است

جاذبه مغناطیسی حسین(ع) در روز اربعین همه را به سمت خود میکشد.


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در جلسه کارگروه ویژه بانوان کیمته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گفت: پیاده روی اربعین جلوه از جنگ نرم اهل بیتی، معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی و نفوذ فرهنگ عاشورایی در جهان است.

وی ادامه داد: اربعین امسال از دو منظر از اهمیت ویژه ای نسبت به سال های گذشته برخوردار است. اول آنکه اربعین امسال با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شده و دوم آنکه اربعین حاوی پیام هایی است که به سرعت در حال انتشار در طول کره خاکی است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه جاذبه مغناطیسی حسین(ع) در روز اربعین همه را به سمت خود میکشد، افزود: آنچه که مردم را از سراسر دنیا به یک نقطه خاص فرامیخواند حلاوت عشق به امام حسین (ع) و حقانیت راه ایشان است.

حجت‌الاسلام صفی یاری با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه اربعین اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیاده روی اربعین فعالیت و آماده سازی این حرکت بزرگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید حساب شده وارد کار شد تا بیشترین تاثیر گذاری را داشت.

وی ضمن تشریح نقشه شوم دشمن برای تضعیف پیاده روی عظیم اربعین گفت: وظیفه ستاد اربعین مقابله با این نقشه ها و ساماندهی این حرکت مذهبی، معنوی و حماسی است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین بیان داشت: آموزش زوار اربعین باید از مبداء یعنی قبل از اعزام صورت بگیرد. محرم و عزاداری این شب ها بهترین فرصت برای انتقال برخی اطلاعات، توصیه ها و پیام ها به افرادی است که قصد حضور در پیاده روی اربعین دارند.

حجت‌الاسلام صفی یاری با بیان اینکه دشمن اشرافیت کامل بر هیئت های مذهبی و نهاد های مذهبی ما دارد گفت: تشیع انگلیسی برای نابودی باور ها و اعتقادات تک تک هیئت ها و به بیراهه کشاندن آنها برنامه ریزی کرده است.

در پایان هر یک از بانوان به بیان دیدگاه ها نظرات خود پرداختند.

گفتنی است ستاد اربعین با ۱۴ کمیته در استان زنجان شکل گرفته که مدیریت کمیته فرهنگی و آموزشی آن به اداره کل تبلیغات اسلامی استان واگذار شده است. ذیل کمیته فرهنگی نیز ۳ کارگروه با عنوان، کارگروه بانوان، کارگروه یاوران معنوی و کارگروه نماز، تبلیغ و قرآن شکل گرفته است.