جمعه 31 فروردین 1403

26 شهریور 1397

امکانات لازم برای پذیرایی زائران اربعین در مرز چذابه آماده شد

معاون استاندار خوزستان از مرز چذابه و زیرساخت‌هایی که برای رفاه زائران اربعین در این منطقه ایجاد شده است بازدید کرد


به گزارش الاربعین، حسینعلی حسین‌زاده، معاون استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه بازدید از مرز چذابه و زیرساخت‌هایی که برای رفاه زائران اربعین در این منطقه ایجاد شده است،  با اشاره به امکانات ایجاد شده خاطرنشان کرد: محور جاده سوسنگرد به چذابه عریض شده و پارکینگی با گنجایش 30 هزار خودرو در این مرز ایجاد شده است. هم‌چنین لوله‌کشی آب در این منطقه برای برخورداری زائران حسینی از آب سالم و بهداشتی انجام شده است.

حسین زاده با تاکید بر این‌که بخش دولتی تنها وظیفه ایجاد زیرساخت را برای اربعین حسینی دارد، اظهار کرد:خوزستان دو مرز مشترک شامل چذابه و شلمچه با عراق دارد؛ قرار است موکب‌ها در مرز چذابه برای خدمات رسانی مستقر شوند. قرار است 280 موکب متعلق به اهالی خوزستان در این منطقه فعالیت کنند و همه هزینه‌ها به صورت خصوصی و توسط مردم تامین شده است.

پیشتر در تیر امسال غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های در حال احداث در مرز چذابه تا پیش از اربعین تاکید کرده و گفته بود: وضعیت زیرساختی مسیر سفر اربعین در سال گذشته بهتر شده بود و امسال نیز عمده مسیر چذابه به اهواز چهارخطه خواهد شد. پارکینگ وسیعی نیز در این منطقه وجود دارد اما در صورت نیاز پارکینگ توسعه داده می‌شود.

شریعتی با بیان این‌که مسیر موکب‌ها در چذابه تغییر داده شده است، افزوده بود: در این زمینه طرحی جامع تدوین شده است و طبق آن عمل خواهیم کرد. باید مسیر مواکب استاندارد باشد و سازه‌های آن نیز ایجاد شوند.