چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

25 شهریور 1397

پیش بینی ورود 20 هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا

فرمانده انتظامی گیلان گفت: پیش بینی می شود در اربعین امسال، حدود 20 هزار نفر از زائران خارجی اربعین با گذر از مرز زمینی آستارا، رهسپار کربلای معلی شوند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا اسحاقی پس از پایان آیین تکریم از فرمانده انتظامی پیشین و معارفه فرمانده انتظامی جدید آستارا که در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تمهیدات نهادهای مرتبط برای برگزار شدن اربعین سرور و سالار شهیدان در استان گیلان به نحو احسن باشد.

وی با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان آستارا به عنوان دروازه ورود مسلمانان حوزه قفقاز و آسیای میانه شناخته شده است، ادامه داد: در سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی (ع) از بندر مرزی آستارا مواجه بودیم.

وی افزود: پیش بینی‌هایی می شود که در اربعین امسال بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی با گذر از مرز زمینی آستارا به مقصد کشور عراق جهت شرکت در مراسم روز اربعین حسینی رهسپار شوند.

سردار اسحاقی در بخش دیگر سخنان خود به مقوله قاچاق اشاره کرد و گفت: عمده قاچاق صورت گرفته در استان گیلان قاچاق مواد مخدر و سوخت به داخل گیلان است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا از اول امسال حدود ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گیلان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو تن موادمخدر سنتی و صنعتی در سطح استان گیلان توسط سبز قامتان ناجا کشف شده است، تصریح کرد: این میزان مواد مخدر از ۳۰۰ قاچاقچی و توزیع کننده در گیلان کشف شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش یافته و مقابله پلیس با قاچاق در گیلان با قاطعیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برخورد پلیس با قاچاق کالا، توضیح داد: قاچاق کالا در استان گیلان به دلیل عدم وجود مرز ورودی مستقیم در مرحله دوم قرار داشته و کالای ورودی خاصی از مرز استان مشاهده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه عمده قاچاق صورت گرفته در استان گیلان قاچاق مواد مخدر و سوخت به داخل گیلان است تصریح کرد: در این راستا از اول امسال حدود ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گیلان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

سردار اسحاقی در پایان از آمادگی این نیرو برای تأمین امنیت برنامه ها و در کنار مردم بودن، گفت: نیروی انتظامی برای استقبال و تأمین امنیت زائران خارجی اربعین در مرز آستارا و در استان آماده بوده و ناجا در کنار سپاه، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج)، برای خدمت به مردم آمادگی لازم را دارد.