جمعه 31 فروردین 1403

25 شهریور 1397

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: اربعین را باید با نگاهِ رسانه‌ای پر اثر و جهانی دید

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در همایش خادمان و دست‌اندرکاران اربعین حسینی ‌با تاکید بر نمایش اربعین به جهانیان گفت: اربعین را باید با نگاهِ رسانه‌ای پر اثر و جهانی دید


به گزارش خبرنگار کمیته فرهنگی آموزشی اربعین خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد  امروز در همایش خادمان و دست‌اندرکاران اربعین حسینی اظهار داشت: رسانه‌ای‌کردن اتفاق کربلا و رساندن دقیق آن به مردم دنیا به وسیله حضرت زینب(س) زیباترین حرکتی بود که امام حسین(ع) در کربلا رقم زد. اگر نبودند اهل‌بیت امام حسین(ع) این ماجرا به‌دست تحریف‌کنندگان تاریخ به فراموشی سپرده می‌شد.

وی درباره تاثیر اربعین حسینی در دنیای امروزی افزود: امروز رسانه و تبلیغات دقیق از اربعین سبب شده تا تاثیر آن بیشتر از روز عاشورا باشد. دنیا در حال تحلیل و بررسی این اجتماع عظیم شیعیان است تا به طرق مختلف آن را کمرنگ کند.

حجت الاسلام والمسلمین  یعقوبی در ادامه این موضوع تصریح کرد: به‌همین سبب اربعین امسال شرایط ویژه‌ای دارد. هرچه توان داریم باید به‌کار بسته تا اربعین امسال را هرچه باشکوه‌تر جلوه دهیم. این اجتماع عظیم زمینه قدرت پیداکردن کشورهای مسلمان ‌را فراهم خواهد کرد.

امام‌جمعه بجنورد ‌با تاکید بر نمایش اربعین به جهانیان گفت: اربعین را باید با نگاهِ رسانه‌ای پر اثر و جهانی دید.

گفتنی است در سال‌ گذشته تعداد 21 هزار نفر از هم‌استانی‌هایمان در موکب‌های خراسان‌شمالی در کربلا اسکان دیدند و هم چنین 55هزار نفر نیز تغذیه شدند. امسال این میزان بیشتر شده و نیازمند کمک مالی هم استانی‌‌هایمان است.