جمعه 10 فروردین 1403

24 شهریور 1397

همایش موکب داران اربعین حسینی (ع) خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضویدر همایش استانی موکب داران اربعین حسینی (ع) گفت: محور وحدت شیعیان اماکن مذهبی و رویدادهای مذهبی در دنیاست که جریان اربعین از مصادیق آن، به شمار می رود.


سید جواد حسینی گفت: افزایش و اشتیاق مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سطح جهانی موجب اسلام هراسی از قدرت نظام جمهوری اسلامی در غرب شده است از این رو دشمنان  همه تلاش خود را برای برهم زدن این وحدت و اقتدار به کار بسته اند و در پی خدشه دار کردن این اتحاد و این رویداد جهانی هستند.

وی افزود: رویدادهایی مثل دهه پایانی ماه صفر، حج و اربعین حسینی (ع)در اتحاد بین مسلمانان جهان به ویژه  مسلمانان دو کشور عراق و ایران  نقش اساسی دارند به همین علت امروزه شاهد هستیم که چگونه دشمنان با حیله هایی اعم از جلوه دادن مشهد الرضا (ع) به عنوان شهر ناهنجاری های اخلاقی تا ایجاد آشوب در شهر بصره ؛ در پی ایجاد تفرقه و تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی اربعین هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  تصریح کرد:  97 درصد زائران عراقی به صورت خانوادگی و سه درصد  باقیمانده نیز به صورت پیاده روی از مرز چزابه وارد ایران و به پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف می شوند و این می تواند ادعاهای واهی دشمنان را باطل کند.

حسینی تأکید کرد: اربعین امسال با توجه به اینکه در آستانه 40سالگی انقلاب قرار داریم استکبار جهانی به دنبال ناکار آمدی و برهم زدن اقتدار آن است از این رو از حساسیت های سیاسی و اجتماعی خاصی برخوردار است.

وی تبلیغ به هنگام و صحیح برای همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی (ع) ، رعایت کامل اصول و فرهنگ زیارت، رعایت فرهنگ میزبانی عراق و رعایت جایگاه مرجعیت و قوانین دولت عراق، از مهمترین اصولی است که می تواند به عنوان تاکتیک فرهنگی،  همه حیله ها و نقشه های شوم استکبار جهانی را بر ملا سازد.

جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان رضوی در خصوص نحوه ارائه خدمات مواکب به زائران اربعین، تصریح کرد: لازم است موکب ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و مورد ارزیابی قرار گیرند .

موضوع صدور ویزای ارزان قیمت برای عوامل خدمت رسان به زائران در دستور کار ستاد اربعین استان است و پیگیری های لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد .

منبع:  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی