پنج شنبه 9 فروردین 1403

24 شهریور 1397

کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین خراسان شمالی تشکیل جلسه داد

دومین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین خراسان شمالی در روز چهارشنبه مصادف با بیست و یکم شهریور ماه سالجاری با حضور اکثریت اعضای این کمیته در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد


حجت الاسلام ابوالفضلی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد  اربعین خراسان شمالی در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  در این جلسه افزود: همه ما می بایست نسبت به اربعین احساس وظیفه کنیم و  برای اجرای برنامه های این ایام برنامه ریزی درست  و منسجم داشته باشیم.

وی با توجه به دستورالعمل ابلاغی کمیته فرهنگی اربعین کشور مبنی بر تشکیل کارگروه تبلیغ ،نماز و قرآن ، کارگروه بانوان و نائب الشهید مسئولین کارگرو هها را معرفی نمودند و در پایان مسئول بسیج رسانه استان را نیز بعنوان مسئول کارگروه فضای مجازی در این جلسه معرفی نمودند.

سپس دبیر کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین خراسان شمالی در این جلسه با بیان اینکه اربعین از گفتمان های  مهم در حوزه فرهنگ اسلامی و دینی ما محسوب می شود، افزود: این گفتمان محرم، دفاع مقدس و ماه مبارک رمضان است که موجب وحدت و همبستگی مردم در یک فضای زیست فرهنگی آرام می شود.

حسین فرخنده اضافه کرد: اربعین الگوی مناسبی برای فرهنگ سازی است که ریشه در عمق دارد و برخاسته از باور عمیق مردم و  یک ظرفیت عظیم فرهنگی در سایر عرصه های اجتماعی است.

فرخنده خاطرنشان کرد: مردم با این گفتمان ها زندگی می کنند و حرکت ها، تلاش ها و اقدامات آنها برپایه و محور آن می باشد.

وی در خاتمه به کمیته های ١٥ گانه ستاد بزرگداشت اربعین در استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین یکی از کمیته های ١٥ گانه ای است که به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه ریزی و تشکیل می شود.

در ادامه این جلسه اعضا به ارائه نظرات، پیشنهادات و برنامه های خود در راستای ستاد بزرگداشت اربعین پرداختند.