پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

22 شهریور 1397

چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان تشکیل شد

ذوالفقاری : میوه مراسم اربعین، مسائل فرهنگی است که باید در زائران ایجاد شود .


به گزارش خبرنگار الاربعین از کرمان، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان  حضور یافت

ایشان بیان کردند گمان نمی کنم بعد از انقلاب، ساختاری مانند ستاد اربعین به لحاظ گستردگی، ترکیب، سازمانی و غیرسازمانی بودن و به لحاظ مخاطبین در کشور باشد؛ سال گذشته  دو میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا صادر شده و تلاش می کنیم و ما سعی داریم ساماندهی، محاسبه و کا را عقلی پیش ببریم در حالیکه نه از تعداد زائران، نه از نحوه اعزام به عراق و... خبر داریم.

ذوالفقاری با افزودن اینکه سال ۹۴ بر اساس یک خودارزیابی ۱۵۰ اشکال از مراسم اربعین احصا کردیم و در برنامه ریزی برای سال ۹۵  آن را در دستور کار گذاشتیم و بر همین اساس امسال، اشکالات کار کاهش پیدا می کند؛ تصریح کرد: رسالت ستاد اربعین ایجاد زیرساخت ها، کمک به تسهیل در رفت و آمد، کمک به کاهش هزینه و مسئله اصلی ما بحث فرهنگی است تا میوه ای که باید، از زیارت اربعین چیده شود‌.

وی اظهار داشت: امسال حساسیت و توجه ویژه ای به اتفاقات رخ داده در اربعین داریم زیرا بعضی بی توجهی کردند و در خصوص زائران عراقی در ایران مطالبی مطرح کردند که این از اشتباهات راهبردی بود و اگر چهار تا زائر ایرانی در عراق اشتباهی مرتکب شود موجی علیه کشور راه می افتد.

این مسئول با اشاره به اینکه  فتنه هایی در این مسیر در حال اتفاق است و باید حواسمان جمع باشد؛ تا درزمین دشمن بازی نکنیم

ایشان ادامه دادمردم عراق در طول تاریخ افتخار میزبانی زائرین اربعین را داشتند لذا حرکت ما در عراق باید در جهت تقویت آن افتخار تاریخی و معنوی باشد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در حال کاهش هزینه بیمه برای زائران هستیم که هزینه بیمه از سال پیش نیز کمتر شود گفت: تأکید بر این است که ستاد استانی در استان‌ها راه‌اندازی شود و از سیستم مرکزی فاصله بگیریم و تمام امورات استان در استان برنامه‌ریزی شود ثبت نام زائران فقط از طرق سامانه سماح انجام شود که تحت پوشش بیمه قرار گیرند چون سال گذشته تعدادی که بیمه نبودند وخارج از سامانه سماح اعزام شدند مشکلاتی برای آنها پیش آمدوی عنوان کرد: براساس توافقاتی که انجام شده است پلیس+10 به همراه انجام امور گذرنامه همزمان‌ کارهای ویزا را نیز انجام دهد تا فرد معطل نشود.

ذوالفقاری اضافه کرد: توافق نامه بین دو کشور امضا شده و بزودی هیئت های کنسولگری وارد استانها خواهند شد