سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

20 شهریور 1397

اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین استان گیلان برگزار شد

اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی استان گیلان در تاریخ 19 شهریور ساعت 10 صبح به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گیلان برگزار شد


حجت الاسلام فروتن مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ،در اولین جلسه از هماهنگی کمیته اربعین استان گیلان اظهار داشت: تبیین آرمان های انقلاب اسلامی ، بصیرت افزایی و اتحاد بین مذاهب از جمله مهمترین اهداف و سیاست های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین می باشد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین به شعائر الله اشاره کرد : عزاداری سیدالشهدا و اصحابش یک از شعائر بزرگ محسوب می شود چون در این عزاداری دلها اقشار مختلف مخصوصاً جوانان را بیاد خدا و اقامه نماز ، روزه ، زکات ، حج ، عتبات عالیات و ... می اندازد.

وی ادامه داد :آنچه که در این چهل سال، انقلاب ما را حفظ کرده است نهضت امام حسین (ع) می باشد. و اگر امام حسین نداشتیم انقلاب هم نداشتیم .

وی با اینکه دشمنان و رسانه های غربی از طریق ماهواره ها فضای مجازی و ... سعی کرده اند با  اختلاف افکنی، ترویج اختلافات مذهبی و قومی و قبیله ای و شبه پراکنی جهت تضعیف پیاده روی اربعین روی آورده اند،که مهمترین وظایف کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین رصد و شناسایی تحرکات دشمن و مقابله با آنهاست .

در پایان حجت الاسلام فروتن در مورد کارگروه های اربعین و وظایف آنها مختصری توضیح دادند و در مورد کمیته فرهنگی و آموزشی و هماهنگی با اعضای کمیته استانی و تلاش برای توسعه وحدت بین زائران و آموزش و استفاده از سفیران و مبلغان ، مادحین فرهنگی  در پیاده روی اربعین مورد توجه باشد.