جمعه 10 فروردین 1403

19 شهریور 1397

سومین کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان کرمان برگزار شد

برنامه ها باید با رویکرد نزدیکی دو ملت باشد


حجت الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان،  در سومین کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان در سخنانی از برگزاری نخستین همایش توجیهی مبلغین اربعین در روزهای بعد از عاشورا خبر داد.

ایشان بیان کردند همایش باحضور مبلغان موکب ها، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی واداره اوقاف وامورخیریه برگزار می شود و همه مسائلی که لازم است بدانند آموزش داده میشود.

سپس دکترفاطمه سادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: پیاده روی اربعین وحدت و انسجام جهانی شیعیان را به گونه ای نشان می دهد که پاسخ بسیار خوبی در برابر یاوه گویی های دشمنان داخلی و خارجی خواهد بود.
  رئیس کارگروه بانوان استان افزود: پیاده روی اربعین و ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای پاسخ دادن به تحریم ها، تهدیدها و بحران های اقتصادی و روانی ایجاد شده از سوی دشمنان است.
وی بیان کرد: سه کمیته فرهنگی، رسانه و برنامه ریزی، سیاست گذاری و هماهنگی برنامه ها در ذیل ستاد بانوان اربعین استان کرمان تشکیل شده و برنامه های آنها با جدیت و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده دنبال می شود.
حسینی اظهارداشت: استفاده از تسهیلگران در بین زائران، معرفی شهدای ایرانی و عراقی درکنار یکدیگر، تلاش برای توسعه وحدت بین زائران، آموزش و استفاده از حضور سفیران فرهنگی و بهداشتی در پیاده روی اربعین، آموزش گروه هایی برای تامین نظافت محیط زیست و معرفی و استقبال از گردان خانوک (نانواها)، از مواردی است که باید پیگیری شود.