پنج شنبه 9 فروردین 1403

12 شهریور 1397

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تشکیل کمیته های فرهنگی و آموزشی در شهرستان های استان زنجان خبر داد.

زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) باید خود را مبلغ و سفیر تشیع در این پیاده روی بدانند


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اعلام این خبر افزود: کمیته فرهنگی اربعین نقش مهمی در کیفیت پیاده روی اربعین خواهد داشت و این کمیته موظف به تجهیز فرهنگی زائرین است تا در طول این مسیر به سلامت پیام عاشورا را به جهان مخابره کنند.

وی اظهار کرد: زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) باید خود را مبلغ و سفیر تشیع در این پیاده روی بدانند چرا که چشم دنیا به این پیاده روی است و دشمنان نیز بیکار نیستند و با ترفند ها و حیله های مختلف سعی در جعل یا کم رنگ نشان دادن این حرکت دارند.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان گفت: با توجه به ورود جدی دولت و افزایش آگاهی های عمومی در بین زائرین پیش بینی می شود اربعین امسال نظام مند تر از سال های گذشته برگزار شود.

صفی یاری به نقاط ضعف و قوت در برگزاری پیاده روی اربعین سال های گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه هر ساله گزارشاتی در خصوص عدم رعایت شئونات توسط تعداد بسیار کمی از زوار به دست ما می رسد و از این رو کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین موظف است با ارائه آموزش های پیش از اعزام و حین اعزام با آگاهی بخشی به زوار این گزارشات را کاهش دهد.

وی به اقدامات و برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اشاره کردو اظهار داشت: تهیه بروشور و بسته های آموزشی برای زائرین که حاوی پیام های امنیتی و انتظامی، بهداشتی و اخلاقی است انجام خواهد شد و توزیع این بسته ها به صورت متمرکز و از طریق اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان و دفاتر تابعه صورت می گیرد.