شنبه 1 اردیبهشت 1403

12 شهریور 1397

اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

جهانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت ، تبیین آرمان های انقلاب اسلامی ، بصیرت افزایی و اتحاد بین مذاهب از جمله مهمترین اهداف و سیاست های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان در سال جاری خواهد بود.


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین صبح امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان در این جلسه با اشاره به ضرورت و اهمیت مدیریت فرهنگی و آموزشی حرکت عظیم پیاده روی اربعین گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با مدیریت و برنامه ریزی ستاد اربعین شاهد رشد کمی و کیفی برنامه های این حرکت حماسی و معنوی هستیم.

حجت السلام مسعود صفی یاری ادامه داد: هویت و ماهیت پیاده روی اربعین هویتی فرهنگی است از این رو نقش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را برای تضعیف پیاده روی اربعین به کار بسته است افزود: اختلاف افکنی، ترویج اختلافات مذهبی و قومی و قبیله ای و شبه پراکنی از جمله فعالیت های معاندان و دشمنان است. یکی از مهمترین وظایف کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین رصد و شناسایی تحرکات دشمن و مقابله با آنهاست.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین نقش مردم در پیاده روی اربعین را بی بدیل دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل فراگیری و اثر گزاری پیاده روی حماسی و معنوی اربعین در سطح بین المللی مردمی بودن آن است. ما نیز در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین میبایست تمام برنامه های این کمیته را مبتنی بر مردم تنظیم و اجرا کنیم.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری با اشاره به اهمیت هماهنگی بعد اجرایی و تدارکاتی ستاد اربعین و بعد فرهنگی آن عنوان کرد: یکی از سیاست های خوبی که ستاد اربعین کشور مورد تاکید قرار داده است هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های اجرایی و فرهنگی ستاد اربعین میباشد.

وی ادامه داد: جهانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت ، تبیین آرمان های انقلاب اسلامی ، بصیرت افزایی و اتحاد بین مذاهب از جمله مهمترین اهداف و سیاست های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در سال جاری خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان در پایان از کسانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین دارند خواست تا جهت مدیریت و نظم بهتر و امنیت بیشتر به صورت گروهی و کاروانی عازم کربلای معلا شوند.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه ضمن تحلیل کمی و کیفی پیاده روی اربعین سال گذشته به ارائه پیشنهاداتی در خصوص پیاده روی اربعین 97 پرداختند.