جمعه 10 فروردین 1403

28 مرداد 1397

جلسه کارگروه اربعین بانوان استان کرمان برگزار شد

جلسه کارگروه اربعین بانوان استان کرمان در راستای هماهنگی و هم افزائی با حضور نمایندگان فرهنگی دستگاهها و نهادهای دولتی مردمی این استان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری  استان کرمان، در نخستین کارگروه استانی معاونت و شورای راهبردی فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی(ع) اعلام کرد: این کارگروه برای نخستین بار در استان ها شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه بخش اعظم زائران اربعین معمولاً بانوان هستتد که با عشق و ذوق و علاقه شرکت می کنند؛ افزود: آن استفاده ای که باید از حضور آنان در این مراسم شود؛ اتفاق نمی افتد لذا تشکیل این کارگروه برای آن است  از فرصت حضور بانوان در اربعین استفاده شود.

وی افزود: تعدادی از بانوان دستگاه های اداری استان عضو این کارگروه هستند ویک نفر باید به عنوان مسئول کارگروه انتخاب وفعالیتهای این کارگروه را پی گیری کند .

حجت الاسلام سازندگی ضمن تشریح وظایف مسئول کارگروه، برنامه های کارگروه، شرح وظایف مبلغه ها در قبل و حین و پس از مراسم اربعین یادآور شد: فرصت ها مانند ابر می گذرد از این رو باید فرصت اربعین را مغتنم شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سازندگی ادامه داد: قضیه حساس و فرصت مناسبی برای تبلیغ زینب گونه است، زیرا انقلاب عاشورا دو قسمت دارد؛ شهادت امام حسین(ع) و تبلیغات حضرت زینب(س) که باعث شد،  امام علیه السلام و کربلا و اسلام اینگونه پابرجا بماند به همین جهت کربلا، زنده ماندن نام امام حسین(ع)، حیات دین اسلام و شیعه و ایران معجزه است.

وی با اشاره به حدیث معروف ان الحسین مصباح الهدی و سفینةالنجاه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مصباح و چراغ در تاریکی معنوی- جهل و کفر و شرک- است و کربلا یک معیار و الگو است تا هر کس نسبت خود را با آن بسنجد و انتخاب کند زیرا در کربلا عده ای با سکوت خود باعث شهادت امام شدند، یک عده پول گرفتند، عده ای به ریاست رسیدند، دسته ای دیگر وعده گرفتند و بعضی هم کورکورانه، جاه طلب و عافیت طلبی بودند و یک عده هم پیرو واقعی حضرت بودند.

یادآور شد، درپایان اعضای کارگروه نظرات وپیشنهادات خود را برای حضور هرچه بهتر بانوان درمراسم اربعین بیان کردند.