جمعه 31 فروردین 1403

27 مرداد 1397

پیاده‌روی اربعین نماد ایستادگی امت اسلامی است‌

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به‌اینکه کاروان پیاده مشهد-کربلا نماد ایستادگی امت اسلامی است‌، گفت: شرکت‌کنندگانی در این مسیر گام بر می‌دارند، عاشقانه یا حسین(ع) می‌گویند.


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان پیاده مشهد-کربلا در مجتمع اسلامی بقیه الله با بیان اینکه اکنون خونی که در دفاع حرم ریخته می‌شود، امتداد همان را عاشورا است؛ گفت: کاروان پیاده مشهد-کربلا نماد ایستادگی امت اسلامی است‌، شرکت‌کنندگانی در این مسیر گام بر می‌دارند، عاشقانه یا حسین(ع) می‌گویند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه اکنون زمان و مکان در هم نوردیده شده، لبیک یا حسین(ع) را در پاسخ به همان استقاثه امام حسین(ع) دانست و متذکر شد: امروز زمان‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، به‌عنوان مثال، توابین هم راهشان خوب بود، اما زمان‌شناس نبودند.

وی اضافه کرد: قیام توابین 3 روز بعد از عاشورا تشکیل شد و شهید هم شدند، اما آنها در زمان مناسب فریاد هل من‌الناصر ینصرنی امام حسین(ع) را نشنیدند.

رئیسی زمان‌شناسی را از جمله موضوعات موجود در تاریخ بیان کرد و افزود: شهدای عالیقدر زمانی برای دفاع رفتند و شهید شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مقاومت فاطمیون و حیدریون و فدارکاری و جانفشانی آنها در مقابل توطئه‌های دشمنان از جمله آمریکا و انگلیس، یادآور شد: توطئه‌های دشمنان علاوه بر اینکه در مقابل اسلام است، می‌توان گفت، جزوی از خیانت‌های بشری محسوب است.

وی هدف اصلی داعش را ایران دانست و ادامه داد: آنها هدف خود را از عراق و شام آغاز کردند و این در حالی است که اگر حضور و دفاع مدافعان حرم نبود، باید سنگرها را در خیابان‌های مشهد و تهران می‌گذاشتید.