پنج شنبه 9 فروردین 1403

01 مرداد 1397

زائران اربعین در چهار چوب قوانین کشور میزبان عمل کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه منعی برای حضور افراد در برگزاری مراسم اربعین وجود ندارد، گفت: افراد متقاضی باید در چهار چوب قوانین کشور میزبان عمل کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سعید ناجی بعدازظهر یک‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه هر اتفاقی خارج از قوانین ستاد اربعین قابل‌پذیرش نخواهد بود، ابراز داشت: منعی برای حضور افراد در برگزاری مراسم اربعین وجود ندارد به‌شرط آنکه همه تابع قوانین این ستاد باشند.

وی بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین باید شرایط میزبانی کشور عراق را نیز مدنظر داشته باشند، افزود: انتظار می‌رود زائران بر طبق قوانین کشور میزبان رفتار کنند و از هرگونه اقدامی که به ایجاد تنش میان عراق و ایران منجر شود، به‌طور جد پرهیز کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه فعالیت در ستاد اربعین فرصتی برای ارائه خدمت به زائران حسینی محسوب می‌شود، ابراز داشت: احترام به قوانین کشور میزبان و ستاد اربعین حسینی باعث ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود تمرکز فعالیت‌ها در راستای چهارچوب قوانین باشد.

ناجی بابیان اینکه ماهیت مردمی مراسم اربعین باید حفظ و صیانت شود، تصریح کرد: فرمانداران با همراهی ستاد اربعین در شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند موارد مذکور را به شرکت‌کنندگان در مراسم یادآور شوند تا از این طریق جلوی هرگونه سوءاستفاده از مراسم گرفته شود.

وی بابیان اینکه مراسم اربعین باید به فرصتی برای تقویت فضایل اخلاقی نظیر دوستی و مهربانی تبدیل شود، افزود: هماهنگی و نظم به قانونمندی و بهره‌وری بیشتر از این مراسم کمک می‌کند لذا انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین با درک این مطلب در راستای ایجاد همدلی بین امت‌های اسلامی تلاش کنند.