شنبه 1 اردیبهشت 1403

23 تیر 1397

برگزاری جلسه ستاد فرهنگی اربعین در عراق

جلسه ستاد فرهنگی اربعین به ریاست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه ستاد فرهنگی اربعین در عراق به ریاست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور دکتر آذرپناهی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رئیس کمیته فرهنگی سیاسی و کنسولی ستاد مرکزی اربعین، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در عتبات عالیات، در کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در این جلسه، با تاکید بر تقویت بعد فرهنگی در اربعین آینده، به بیان سخن پرداخت. وی تاکید کرد پس از برگزاری چندین جسله کارشناسی، در بسته های فرهنگی ارائه شده در ایام اربعین، تجدید نظر خواهد شد. برنامه هایی برای توجیه فرهنگی کارگزاران، ائمه جماعات،  حوزه های علمیه و هیات های مذهبی ارائه شده که همچنان ادامه دارد. وی نقش صدا و سیما را در کاهش آسیب های فرهنگی در ایام اربعین مهم شمرد و تاکید کرد: با مسئولان صدا و سیما هم جلسه داشتیم که بر توجیه عمومی تاکید شد. ایشان ادامه داد که امسال پایگاه های بسیح هم بخشی از کار را برعهده گرفتند که جای تشکر دارد.
ایشان در ادامه، در توضیح ساختار کمیته فرهنگی و کارهای انجام شده تاکنون تاکید کرد که این کمیته شامل هیجده کارگروه تخصصی است و برنامه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اربعین 97، در 83 عنوان و 23 موضوع تدوین و ارائه شده است. 
تهیه جزوات در حوزه های مختلف، از دیگر کارهای انجام شده در کمیته فرهنگی اربعین بود که مورد تاکید ایشان قرار گرفت. 
همچنین ایشان درباره مبلغان اعزامی در ایام اربعین گفت: برای هماهنگی بیشتر بین موکب داران و مسئولان فرهنگی، تصمیم گرفته شد که اکثر مبلغان از طریق موکب داران اعزام شوند.  همچنین خواهران مبلغه نیز به موکب های بزرگ اعزام خواهند شد. امسال اعزام قاریان مشهور و معروف قرآنی نیز در دستور کار قرار گرفته که ان شاء الله در موکب های بزرگ مستقر خواهند شد. 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی ادامه داد: بنابر برنامه ریزی، از اول محرم، پوسترهای آموزشی مربوط به اربعین توزیع خواهد شد. وی در پایان تاکید کرد که صدا و سیما همکاری خود را افزایش دهد تا بتوانیم ان شاء الله اربعین خوبی برگزار کنیم. 
پس از سخنرانی حجت الاسلام و السلمین دکتر احمدی، سفیر ایران در عراق، از زحمات ایشان وهمکاران و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری تشکر کرد.