پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

10 خرداد 1397

امضای تفاهم نامه اربعین ۹۷ بعد از ماه رمضان

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امضای تفاهم نامه مراسم اربعین حسینی امسال به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به برگزاری نشست های ستاد متبوعش گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی دوازده کمیته فعال دارد و در هر جلسه آن، کمیته ها گزارش های خود را از آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم اربعین حسینی بیان می‌کنند.

وی گفت: طرف عراق امضای تفاهم نامه مشترک برای اربعین را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کرده است که یا هیئتی از ایران به عراق می رود یا هیئتی عراقی به کشورمان می آیند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: براساس توافقی که با طرف عراقی داشتیم، تفاهم نامه مشترک را آماده کردیم و چند روز بعد پایان ماه رمضان به امضای وزرای کشور ایران و عراق می رسد.

حیدری اضافه کرد: در مورد مراسم اربعین با طرف عراقی اختلاف نظری نداریم و کارها به خوبی پیش می رود.

وی درباره بودجه اربعین حسینی تصریح کرد: ما رقم پیشنهادی را به دولت اعلام کردیم و منتظر ابلاغ هستبم، البته هزینه های اربعین بسیار جزئی و برای امور ضروری در نظر گرفته می شود و اعتباری کلانی ندارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اضافه کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی، مردم محور است و خود مردم برگزاری آن را برعهده می گیرند و در مورد سیاستگذاری‌ها، بهداشت و درمان و مسائل امنیتی در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گیری می‌شود.