پنج شنبه 9 فروردین 1403

28 اردیبهشت 1397

خروج زائرین آذربایجان شرقی از مرز خسروی

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت: خروج زائرین اربعین آذربایجان شرقی از مرز خسروی صورت می گیرد.


رحیم شهرتی فر معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در نخستین جلسه ستاد اربعین سال ۹۷ آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، اربعین حسینی را در انتقال پیامقیام عاشورا در جامعه بسیار موثر دانست و اظهار داشت: نقاط ضعف، تهدید‌ها و فرصت‌های اربعین سال گذشته بررسی شده و بناست از تحمیل هزینه‌های گزاف خودداری کرده و به آزمون و خطا روی نیاوریم تا از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست حاکم بر مراسمات اربعین، تقویت انسجام و یکپارچگی پیروان تشیع و تقویت ارتباط با ادیان و تقریبمذاهب اسلامی با تاکید بر قیام عاشوراست افزود: بحث شیعه و سنی نداریم و هدف تقریب مذاهب است، باید از این گردهمایی میلیونی برای انسجام و اتحاد مسلمانان استفاده کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آداب زیارت اربعین باید به نحو احسن توسط کمیته فرهنگی و آموزش به زائران آموزش داده شود تا با توجه عمیق تری به زیارت عازم شوند ابراز داشت: مردم باید به فرهنگ و قوانین عراق توجه کرده و در کربلا، نجف و... تابع قوانین این کشور عمل کنند.

وی بر توسعه مشارکت مردم و نهاد‌های اجتماعی در راهپیمایی عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: باید با سازماندهی مراکز و هیئات مردم نهاد، زمینه‌های قانونی همراهی مردم برای برگزاری مراسمات اربعین فراهم شود.

این معاون استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به اینکه ستاد اربعین آذربایجان شرقی از امروز آغاز به کار کرده که با بازنشستگی مدیرکل سابق اجتماعی استانداری، دبیرخانه این ستاد، توسط مدیرکل امنیتی استانداری مدیریت خواهد شد ابراز داشت: استان‌های ایلام و خوزستان و کرمانشاه استان‌های هدف در سفر اربعین هستند که تعامل با این استان‌ها و ستاد بازسازی عتبات عالیات مورد تاکید است.

وی از افزایش کمیته‌های هشت‌گانه ستاد اربعین به ۱۰ کمیته خبر داد و گفت: کمیته‌های امنیتی و انتظامی، اطلاعاتی، فرهنگی و آموزشی، اطلاع رسانی و مستندسازی، حمل و نقل، اعزام، زیرساخت، مشارکت‌های مردمی و اسکان و تغذیه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، کمیته‌های ده‌گانه ستاد اربعین هستند که باید برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم برنامه ریزی و اقدام کنند.

شهرتی فر با بیان اینکه امسال با بازگشایی مرز خسروی، خروج زائرین آذربایجان شرقی از مرز خسروی تعیین شده است گفت: استان‌های شمالغرب هم برای تکمیل زیرساخت‌های مرز خسروی به عنوان استان معین انتخاب شده اند و باید زمینه را برای تکمیل و آماده سازی این مرز فراهم کنند.