سه شنبه 28 فروردین 1403

14 فروردین 1397

مراسم جشن ميلاد امام علی در حرم امام حسين

جشن ميلاد اميرمؤمنان امام علی عليه السلام از سوی بعثه مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام حسين عليه السلام برگزار شد.


ه گزارش پايگاه اطلاع‌رساني الاربعین، زائران حرم مطهر امام حسين عليه السلام در مراسم جشني كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري به مناسبت ميلاد امام متقيان علي بن ابي طالب عليه السلام در شب ميلاد با سعادت آن حضرت برگزار شد، به جشن و سرور پرداختند.

در اين مراسم باشكوه كه رأس ساعت 21:30 دقيقه شب با حضور پرشور زائران در حرم مطهر امام حسين عليه السلام برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در سخناني به بيان فضايل امام علي عليه السلام از منظر قرآن كريم پرداخت.

براساس اين گزارش، در اين مراسم كه با شكوه خاصي همراه بود، افزون بر توزيع شكلات، 600 شاخه گل به رسم يادبود و براي عرض تبريك و تهنيت اين ايام خجسته بين زائران كشورمان پخش شد.

همچنين زائران حسيني با مديحه سرايي و مولودي خواني حاج علي فراهاني از مداحان اهل بيت عليهم السلام، سرود ميلاد امام علي عليه السلام را كه در برگه هايي نوشته شده و به آنها داده شده بود، همخواني كردند.

برخي از ابياتي كه زائران به همخواني آن پرداختند به اين شرح است:
تماشا كن ببين كه آمد مه جبين | ز ره رسيده قبله اهل يقين
قدم زدن در حرم، حرم شد محترم | حرم امشب طواف آورده بر صاحب حرم
ز ره آمد امام حكيم الله كلام | عيان شد ماه من از مشرق بيت الحرام
بگويم بي عدد من الله الصمد | اسد آورده امشب فاطمه بنت اسد

در اين برگه ها از زائران خواسته شده بود كه در شب ميلاد با سعادت امام متقيان اميرمؤمنان عليه السلام، 100 صلوات را نثار روح آن امام همام و ارواح مطهر معصومين عليهم السلام، علما، صلحا، شهدا و مؤمنان كنند.