پنج شنبه 30 فروردین 1403

27 اسفند 1396

مسئولان برای تردد زوار اربعین در فصل گرما برنامه ریزی کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اربعین حسینی با توجه به اینکه در سال های آینده وارد فصل تابستان خواهد شد، مسئولان امر برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از گرما باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم را داشته باشند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام اظهار کرد: پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) از ارزشمندترین صفاتی است که ائمه معصومین (ع) روی آن تاکید کرده اند و خوشبختانه افتخار خدمات رسانی به این عزیزان نصیب مردم استان ایلام شده است.
وی افزود: مردم استان ایلام در طول سه سال گذشته کارنامه بسیار درخشانی را در خدمت خالصانه به زائران اربعین از خود نشان دادند و جای جای این استان ولایت مدار و محب خاندان عصمت و طهارت (ع) مملو و مشحون از خدمت به زائران حسینی بود که در شهرستان های مسیر حرکت زائران از سیروان تا چرداول گرفته و دهلران ، ایوان ، بدره ، دره شهر ، آبدانان و ملکشاهی اوج اخلاص و محبت خود را نشان دادند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: این خدمت رسانی بی منت و مردمی در حالی شکل گرفت که استان ایلام از نظر زیرساخت های مختلف با کمبودهای جدی روبروست و باید تلاش کنیم هرسال مشکلات سال های گذشته کاهش یابد.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: اربعین حسینی یک ظرفیت بسیار حیاتی برای توسعه استان است و باید بتوانیم از این فرصت استفاده های معنوی و مادی بیشتری ببریم.
وی یکی از اصلی ترین نیازهای اربعین از مرز مهران را بهبود جاده های ارتباطی عنوان کرد و گفت: امسال با حضور قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) سپاه تحول قابل توجهی در چهار خطه کردن بخشی از مسیر ایلام به مهران صورت گرفت که باید این مسیر تا پیش از اربعین سال آینده تکمیل شود.
امام جمعه ایلام گفت: اربعین در سال های آینده وارد فصل گرما می شود که این موضوع نیازهای متفاوتی را برای خدمات رسانی به زائران می طلبد.
حجت الاسلام لطفی افزود: شرکت های مختلف خدمات رسان بویژه آب ، برق و سایر نهادها باید از هم اکنون برنامه ریزی برای تامین نیازهای زائران در فصل تابستان را در برنامه های خود داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: طی سه سال گذشته با راه اندازی ایستگاه صلواتی این اتاق در مرز مهران خدمات قابل توجهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شد.
شعبان فروتن تاکید کرد: با همکاری سپاه ، نیروی انتظامی و جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح استان موکب اتاق بازرگانی روزانه حدود هشت هزار وعده غذایی در سه نوبت میان زائران توزیع کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سال های آینده شاهد ارتقا خدمات رسانی به زائران از مرز بین المللی مهران باشیم.