پنج شنبه 9 فروردین 1403

24 اسفند 1396

برگزاری جلسه کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق برای برگزاری مناسب مراسم اربعین سال 97 گفت: به دنبال تکمیل زیرساخت های مراسم اربعین حسینی(ع) هستیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، محمدعلی افشانی در جلسه کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: برای اینکه اجرای برنامه های حوزه زیر ساخت مراسم اربعین به روزهای منتهی به این مراسم موکول نشود، جلسات کمیته زیرساخت را زودتر آغاز کرده ایم.
امیدوارم در این جلسات تصمیماتی بگیریم که وضعیت زیرساخت ها را مطلوب تر کند.
وی همچنین تصریح کرد: باید به دنبال تکمیل برنامه های خود در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، چهارخطه کردن مسیرهای منتهی به مرزها و پایانه های مرزی باشیم. رفع نقاط حادثه خیز جاده ها، آسفالت کردن ادامه جاده ها، تکمیل پروژه های مربوط به آب، فاضلاب و شبکه کشی و روشنایی پارکینگ ها، برطرف کردن کمبودهای پایانه های مرزی و زیرساخت های بانکی و ارتباطات در دستور کار قرار دارد.
افشانی تاکید کرد: با شناسایی اشکالات و آسیب های مراسم اربعین 96 و برنامه ریزی مناسب، به دنبال تکمیل زیرساخت های مراسم اربعین حسینی هستیم.
در ادامه شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین به اشاره به تلاش زیادی که برای تکمیل جاده های منتهی به پایانه های مرزی تاکنون انجام شده است گفت: با این وجود هنوز در این زمینه مشکلاتی داریم و گره های ترافیکی در ایام اربعین ایجاد می شود. گاهی مشکلات جاده ای، سایر اقدامات و خدمات ما را تحت شعاع قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه جاده های استان های مرزی فقط برای مراسم اربعین کاربرد نداشته بلکه کاربرد ترانزیتی هم دارد تصریح کرد: باید با کار جهادی و تلاش مضاعف جاده های منتهی به پایانه های مرزی را تکمیل کنیم. پیش بینی ما این است که تعداد زایران سال آینده 500هزار نفر افزایش می یابد بنابراین تکمیل جاده ها ضرورت دارد.
در ادامه این جلسه، اعضای کمیته زیرساخت برنامه های اجرا شده و اقدامات در دست اجرا و مشکلات موجود و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
برنامه کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی برای سال 97، پس از احصا مشکلات و آسیب های اربعین 96 و نظرخواهی توسط دستگاه های عضو این کمیته، آماده و کلیات این برنامه در جلسه روز سی بهمن به تصویب ستاد مرکزی اربعین رسید. با تصویب نهایی این برنامه تا پایان سال جاری، اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین نسبت به سال گذشته، چهار ماه زودتر آغاز می شود.
مهندس افشانی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم با برنامه های ارائه شده، برای مراسم اربعین سال آینده وضعیت مطلوب تری داشته باشیم گفت: انتظار من این است که برای اتمام جاده ها تلاش بیشتری شود. من هم نهایت تلاشم را می کنم که منابع لازم را برای تکمیل جاده ها فراهم کنم.