پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

03 اسفند 1396

پیاده روی اربعین حسینی(ع) به فرهنگ عمومی تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی(ع) به فرهنگ عمومی تبدیل شده است، گفت: مردم از تمام کشورها با هر نژادی در این آیین شرکت می کنند و در این راه تمام خطرات را به جان می خرند.


آیت الله سید احمد میرعمادی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمین عتبات و عالیات لرستان در بیت امام جمعه خرم آباد افزود: در فرهنگ دینی زیارت و زایر از مقام والایی برخوردارند و فلسفه زیارت تجدید بیعت است.
وی نخستین شرط زیارت را معرفت دانست و گفت: امامت انسان را از سرگردانی نجات می دهد و امام شناسی دین انسان را کامل می کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان محبت و تبعیت از امامان را دیگر شروط لازم برای زیارت عنوان کرد و افزود: اهمیت پیاده روی در اربعین حسینی از جایگاه والایی برخوردار است و خادمین حسینی در روز قیامت با ائمه محشور خواهند شد.
وی خادمین حسینی را زمینه ساز زیارت امام حسین(ع) معرفی کرد و اظهار کرد: خادمین حسینی زینت موکب ها هستند لذا نباید در موکب ها ریا شود بلکه باید با اخلاص به زائران خدمت رسانی شود.

** برپایی 30 موکب اربعین حسینی توسط عتبات عالیات لرستان 
رییس سازمان عتبات و عالیات لرستان نیز در این دیدار گفت: ستاد اربعین حسینی با مسئولیت وزارت کشور با زیرمجموعه ١٣ کمیته تشکیل شد که برای نظم هرچه بیشتر مجوزهایی را صادر کردیم.
اصغر حقی پور افزود: در اربعین حسینی سال جاری ٣٠ موکب(٢٠موکب در لرستان، یک موکب در مرز مهران و ٩ موکب در شهرهای کربلا، نجف و کوت) توسط خادمین لرستان برای ارایه خدمات به زایرین برپا شد.
وی بیان کرد: زایرین حسینی روزانه در لرستان ١٥هزارو ٧٤٨نفر و در عراق حدود ١٦هزار نفر اسکان یافتند.
در پایان این آیین از خادمین ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان تجلیل شد.