جمعه 10 فروردین 1403

07 بهمن 1396

بيمه و درمان رایگان زائران اربعين در سال ۹۷ در انتظار موافقت مجلس

سرپرست دفتر برنامه‌ريزی و نظارت بر امور عتبات عاليات گفت: در صورت اعلام موافقت مجلس شورای اسلامی، زائران اربعین در سال ۹۷ وجهی را بابت بیمه و خدمات درمانی پرداخت نکنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، مرتضی آقايی، سرپرست دفتر برنامه ريزی و نظارت بر امور عتبات عاليات سازمان و حج و زيارت اظهار کرد: برای هرچه با شكوه تر برگزار شدن كنگره بزرگ اربعين حسينی و در راستای تسهيل در سفر زائران، پيشنهادی را تقديم نمايندگان مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم كه درصورت تأمين منابع و تصويب آن، تمام هزينه های بيمه وخدمات درمانی زائران اربعين  سيدالشهدا(ع) توسط دولت پرداخت شود.

 
وی در ادامه تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات تلاش می کند که در صورت اعلام موافقت مجلس شورای اسلامی، زائران اربعین در سال ۹۷، هيچگونه وجهی را بابت بیمه و خدمات درمانی پرداخت نکنند.
 
سرپرست دفتر برنامه ريزی و نظارت بر امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، در پایان با اشاره به هزینه بیمه و خدمات درمانی زائران اربعین سال ۹۶ خاطرنشان کرد: در اربعين سال جاری هر یک از زائران ۱۶ هزار تومان بابت بيمه و ۵ هزار تومان بابت خدمات درمانی هلال احمر پرداخت کردند.