شنبه 1 اردیبهشت 1403

18 دی 1396

تعداد موکب‌های اربعین در سامرا سال آینده ۲ برابر می‌شود

فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین با اشاره به اینکه اربعین امسال ۳.۵ میلیون نفر از زائران به سامرا سفر کردند گفت: تعداد موکب‌های اربعین در سامرا سال آینده دو برابر می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، سردار امین شریعتی شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از خادمان موکب اربعین زنجان با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در مراسم‌ اربعین اظهار داشت: سال آینده موکب‌های اربعین در سامرا دو برابر می‌شود‌.

وی با بیان اینکه موکب‌های امسال در سامرا 22 مورد بود و نسبت به سال گذشته دو برابر شده بود، تصدیح کرد: سال آینده این تعداد باز دو برابر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین با ابراز خرسندی از اینکه امسال بیش از 80 درصد زائران حسینی به شهر سامرا سفر کردند، تصریح کرد: امسال حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر زائر به سامرا سفر کردند و همین افزایش سفر سبب توسعه و رونق اقتصادی شهر سامرا می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از محاسن افزایش زائر در سامرا این است که امنیت در شهر سامرا برقرار می‌شود و خود مردم سامرا در تامین امنیت شهر نقش ایفا خواهند کرد.

سردار شریعتی با ابراز خرسندی و تقدیر از موکب استان زنجان در شهر سامرا گفت: گستره موکب استان زنجان در سامرا خیلی بالا بود و خوشبختانه امسال در سامرا هیچ‌ گونه حادثه دلخراشی اتفاق نیافتاد.

وی با اشاره به اینکه سال قبل فاصله استقرار موکب‌ها تا یک کیلومتری حرمین امامین عسکریین(ع) بود، تصریح کرد: امسال شاهد استقرار موکب‌ها تا فاصله 80 کیلومتر از حرمین عسکریین (ع) بودیم.

فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین در پایان گفت: خرید مردم از بازارهای شهر سامرا سبب رونق اقتصادی و توسعه می‌شود و خوشبختانه امسال این امر تحقق یافت و شاهد توسعه سامرا هستیم.