جمعه 10 فروردین 1403

07 دی 1396

تکمیل زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام، با بیان این‌که مردم این استان پذیرای هزاران زائران اربعین حسینی هستند و در ایام اربعین با راه اندازی بیش از ۲۰۰ موکب از زائران حسینی به طور خالصانه پذیرایی کردند، بر تکمیل زیرساخت‌های این استان تاکید کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، جانبازان و روسای عشایر استان ایلام اظهار کرد: این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس همواره خط مقدم نبرد رزمندگان اسلام با دشمن تا بیخ دندان مسلح رژیم بعثی بود، مردم شجاع و غیور ایلام با تقدیم سه هزار شهید، هزاران جانباز و صدها آزاده غیرت مثال زدنی خود را در حراست از این سرزمین نشان دادند .
وی با اشاره به اینکه این استان بیش از یک هزار بار مورد هجمه وحشیانه هواپیماهای رژیم بعثی قرار گرفت و تنها در شهر ایلام ۶۰ درصد شهر ویران شد، افزود: با این وجود این مردم ولایتمدار با تحمل سخترین مشکلات حاضر به رها کردن استان خود نشدند .
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: ایلام محل انجام عملیات‌های غرور آفرینی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی چون میمک، والفجر ۳، کربلای ۱، محرم و فتح المبین بوده است، تنها در شهر مهران شاهد عروج بیش از ۶ هزار شهید گل کون کفن بودیم .
لطفی ادامه داد: مردم این استان در دوران انقلاب نیز در دفع فتنه‌های پس از انقلاب همواره پیشگام بوده‌اند و در فتنه سال ۸۸ که جزو پیچیده‌ترین فتنه‌ها بود قبل از دیگر استان‌های کشور در حماسه ۹ دی بصیرت و بینش سیاسی خود را نشان دادند .
امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز نیز مردم این استان پذیرای هزاران زائران اربعین حسینی هستند و در ایام اربعین با راه اندازی بیش از ۲۰۰ موکب از زائران حسینی به طور خالصانه پذیرایی کردند .
وی یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین نیازها و خواسته‌های مردم این استان از مسئولان امر اتصال استان به شبکه ریلی کشور است که امیدواریم با تحقق این مهم استان از بن بست جغرافیایی خارج روز به روز در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.