جمعه 31 فروردین 1403

05 دی 1396

شناسنامه‌دار شدن ۱۸۰۰ موکب برای اولین بار در کشور

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین کشور شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها را یکی از اقدامات ارزشمند دانست و گفت: این اقدام امسال برای اولین بار انجام شد و حدود یک‌هزار ۸۰۰ موکب پروانه‌دار شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین؛ جمشید گودرزی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین کشور روز یکشنبه در همايش تقدير از عوامل و دست اندركاران ستاد اربعين حسيني در اراک گفت: امسال پذیرایی و اسکان از زائرین اربعین به گفته مسئولان عراقی و ایرانی از لحاظ کمیت و کیفیت پیشرفت های قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است.

گودرزی اظهار کرد: ستاد اربعین کشور در ایام اربعین روزانه برای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار زائر شرایط اسکان فراهم کرده است و همچنین با تهیه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار وعده غذایی و پذیرایی به زائران خدمت رسانی می‌کرد.

وی ادامه داد: بیشتر خدماتی که به زائرین در ایام اربعین ارائه شد در قالب کمک‌های مردمی بود، و از خدمات دولتی بیشتر در امور زیرساخت‌ها و لجستیکی استفاده شد.

 جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین کشور با تقدیر از خدمات همه مردم در کمک به برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال بیان کرد: استان مرکزی هم امسال فعالیت‌های خوبی را در پذیرایی و اسکان زائران انجام داد که جای تقدیر دارد.

گودرزی شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها را یکی از اقدامات ارزشمند دانست و افزود: این اقدام  امسال برای اولین بار انجام شد و حدود یک‌هزار ۸۰۰ موکب پروانه‌دار شدند.

وی اضافه کرد: امسال به منظور تسهیل در روند ارائه خدمات موکب‌ها به زائران به دنبال این هستیم تا پروانه مشترکی را با همکاری مسئولان عراقی برای موکب‌ها صادر کنیم تا موکب‌داران با کمترین مشکل خدمات را به زائران ارائه دهند.

مجید عسگری دبیر ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی گفت: استان مرکزی جزء ۱۱ استان کشور است که زائران اربعین در آن تردد دارند و موکب‌های این استان هم در داخل و هم در مرز مهران و شهرهای عراق پذیرای زائران اربعین بود.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال ۶۵ هزار زائر استان از مرز مهران به عتبات عالیات رفتند، گفت: استان مرکزی در ایام اربعین ۲۸ موکب راه‌اندازی کرد که از این تعداد ۸ موکب در داخل کشور و ۲۰ موکب در عراق به زائران اربعین خدمت رسانی داشتند.

دبیر ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی خاطرنشان کرد: هر ساله در ایام اربعین ۱۲ روز قبل از روز اربعین و ۴ روز پس از آن ستاد اربعین به زائران خدمات رسانی دارد؛ همچنین ارسال ۸۰ تُن آرد، توزیع روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار وعده غذای گرم، اعزام ۱۰۰ روحانی، ارائه خدمات صنفی رایگان به زائرین و غیره از جمله اقدامات ستاد اربعین استان مرکزی بود.   

در پایان از عوامل و دست اندركاران ستاد اربعين حسيني استان مرکزی تجلیل شد.