پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

30 آذر 1396

استفاده از تجارب گذشته برای بهبود شرايط اعزام زائران اربعين

رئيس ستاد مركزی اربعين‌ گفت: استفاده از تجارب 3 سال گذشته و تكميل زيرساخت‌ها می‌تواند به بهبود شرايط در اعزام زائران اربعين در سال‌های آينده كمک كند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین، حسين ذوالفقاري در ديدار «سيدراجح الموسوي» سفير عراق در تهران با بيان اين مطلب، از نقش محوري سفير عراق در تهران در برگزاري مراسم اربعين امسال و تسهيل سفر زائران به عتبات عاليات تقدير كرد.

رئيس ستاد مركزي اربعين بيان كرد: رابطه ستاد مركزي اربعين در وزارت كشور با سفارت عراق در تهران رابطه‌اي قوي است و همكاري و تعامل سفير عراق در ايام اعزام زائران ستودني و قابل تقدير است.
ذوالفقاري ادامه داد: موضوع اربعين براي دو كشور موضوع مهمي است و دو طرف توانستند با تدبير و عقلانيت مسائل را حل كنند.

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور گفت:‌ استفاده از تجارب 3 سال گذشته و تكميل زيرساخت ها مي تواند به بهبود شرايط در اعزام زائران اربعين در سال هاي آينده كمك كند.

رئيس ستاد مركزي اربعين حسيني بر ضرورت حفظ كرامت و عزت زائران اربعين تاكيد كرد و بيان داشت: در اربعين امسال توانستيم با اراده اي قوي از تردد افراد غيرمجاز و فاقد مدارك قانوني در مرزها جلوگيري كنيم.

ذوالفقاري تصريح كرد: براي مراسم سال آينده نيز مي بايست از هم اكنون برنامه‌ريزي و هماهنگي انجام تا همانند مراسم سالجاري بتوانيم روند قانوني اعزام زائران به عتبات عاليات را ادامه دهيم و اين سفر در سال هاي آينده بدون هيچ مشكلي انجام شود.

** برگزاري مراسم اربعين در روابط دو ملت ايران و عراق تاثيرگذار است

«سيدراجح الموسوي» سفير عراق در تهران هم در اين ديدار با قدرداني از مسئولان ستاد مركزي اربعين حسيني و همكاري تنگاتنگ مسئولان دو كشور براي برگزاري مراسم اربعين گفت: اگر هم دل و هم هدف نبوديم قطعاّ نمي توانستيم اين كار سنگين را به سرانجام برسانيم.

سفير عراق در تهران برگزاري مراسم اربعين در روابط دو ملت ايران و عراق و نقش استراتژيك آن در روابط منطقه اي و بين المللي را بسيار تاثيرگذار دانست و افزود: من به گسترش روابط دو كشور همسايه و مسلمان ايران و عراق ايمان دارم و برگزاري مراسم اربعين واقعيت روابط دو ملت ايران و عراق را به مردم جهان نشان مي دهد.

گفتني است؛ ذوالفقاري در ديدار «سيدراجح الموسوي» لوح تقدير ستاد مركزي اربعين حسيني را به سفير عراق در تهران اهدا كرد.