پنج شنبه 9 فروردین 1403

23 آذر 1396

ديدار رايزن فرهنگی ايران در عراق با نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت

حجت الاسلام والمسلمين اباذری رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق به همراه حجت الاسلام والمسلمين سيد حميدحسينی رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي عراق با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در محل بعثه ديدار و گفتگو كرد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین، در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با تقدير از تلاش هاي رايزن فرهنگي كشورمان ، رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي عراق و كميته فرهنگي و آموزشي اربعين براي برگزاري باشكوه حماسه پياده روي اربعين حسيني اظهار داشت: الحمدلله امسال كارها بهتر از سال قبل بود كه شايسته تقدير است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خاطرنشان كرد: ما بايد فرهنگ سازي كنيم تا زائران و موكب داران ايراني بپذيرند و به اين باور برسند كه ميزبان مردم عراق هستند و ما مهمان آنان هستيم و بايد قوانين و فرهنگ عراق مراعات شود و مورد احترام قرار گيرد.
وي افزود: براي بهبود بخشي برنامه هاي سال آينده بايد از هم اكنون و در طول سال تلاش كرد و با آسيب شناسي دقيق و جامع براي حوزه¬هاي مختلف برنامه ريزي نمود.

نماينده ولي فقيه به تجارب موفق و سوابق فعاليت بعثه مقام معظم رهبري در حوزه حج و زيارت اشاره كرد و گفت: آمادگي داريم همانند گذشته از اقدام ها و برنامه هاي فرهنگي، پژوهشي و آموزشي اربعين پشتيباني و حمايت كنيم و معتقديم اين يك حركت مفيد و سازنده و باعث آبرو و اقتدار شيعه است، لذا بايد از آن به درستي صيانت و مراقبت شود و با حفظ جنبه مردمي آن براي وحدت و همگرايي دو ملت و امت اسلامي استفاده گردد.

برپايه اين گزارش، درابتداي اين ديدار رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق با تقدير و تشكر از تلاش و اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در اربعين حسيني ، از نحوه برگزاري اربعين سال 96 گزارشي ارائه كرد.

وي با اشاره به اينكه مراسم اربعين امسال نسبت به سال هاي گذشته از جنبه هاي مختلف بهتر برگزار شد، گفت: از نظر نظم و انضباط و خروج قانوني از مرزها بايد از زحمات نيروي انتظامي تقدير كرد.

حجت الاسلام اباذري افزود: درحوزه اجراي برنامه هاي متتنوع فرهنگي و كاهش مشكلات اسكان اقدامات خوبي درجهت ارتقاي ارائه خدمات در اربعين 96 انجام شد.

آقاي اباذري برگزاري همايش هاي علمي با حضور انديشمندان و شخصيت هاي كشورهاي اسلامي را از محورهاي برجسته اربعين 96 ذكر كرد و گفت: اربعين زمينه ساز وحدت و همگرايي بيشتر دو ملت ايران و عراق خواهد بود و بايد رويكرد همه برنامه و فعاليت ها به اين سمت و سو باشد.

دراين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد حسيني نيز از زحمات ، همكاري و پشتيباني بعثه مقام معظم رهبري در ارائه خدمات فرهنگي و تلاش براي ايجاد هماهنگي و پشتيباني از حوزه فرهنگي تقدير و تشكر كرد.

وي برگزاري موفقيت آميز همايش علمي در دانشگاه كربلا را از اقدام هاي خوب و شايسته كميته فرهنگي در اربعين 96 برشمرد و خواستار آموزش و توجيه بيشتر موكب داران و زائران ايراني شد.