چهارشنبه 29 فروردین 1403

13 آذر 1396

بهره‌گیری از هنرمندان و رسانه‌های خارجی در عرصه‌های فرهنگی اربعین

مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای به کارگیری هنرمندان و رسانه‌های خارجی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری اربعین خبر داد.


داریوش رضوانی، مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین عنوان کرد: کارکردهای این وزارتخانه در حوزه اربعین به صورت خرد و کلان مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به ایجاد آرامش روانی زوار،‌ تقدم‌بخشی منافع فردی به جمعی،‌ کمک به تحولات اجتماعی و ... اشاره کرد. 
وی به سوگواره عبرات اشاره و عنوان کرد: اقدامات فراوانی در قالب این جشنواره قابل انجام است که از آن جمله می‌توان به اقدامات مختلفی که در حوزه اربعین و زیر نظر وزارت ارشاد انجام می‌شود اشاره و یاد کرد که فعالیت مجید مجیدی، کارگردان کشورمان از آن جمله به شمار می‌آید. 
رضوانی در این باره توضیح داد: گروهی 25 نفره توسط مجید مجیدی گرد هم آمده‌اند تا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام پس از اربعین به کربلای معلی بروند و نسبت به تهیه کارهای هنری در این رابطه اقدام کنند که این آثار قابل ترجمه و اکران در دیگر کشورها نیز باشد. 
وی ادامه داد: باید هنرمندان این عرصه را مورد بهره‌برداری قرار داد و آنان را در فعالیت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین دخیل کرد تا از توانمندی آنها استفاده شده و در حوزه فرهنگی و هنری به کار گرفته شوند. 
رضوانی یادآور شد: در حوزه رسانه‌های خارجی نیز اقدام مطلوب آن است که رسانه‌های خارجی را به فعالیت در اربعین واداریم. بسیاری از رسانه‌های خارجی زیر نظر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مشغول به فعالیت هستند که می‌توان آنها را در موسم اربعین به کربلا برد تا فعالیت کنند.