پنج شنبه 9 فروردین 1403

29 آبان 1396

گزارش ویژه فرانس24 از راهپیمایی اربعین از ایران تا نجف و کربلا

شبکه تلویزیونی فرانس24 در یک گزارش ویژه تحت عنوان 'زیارت ایران تا نجف' به راهپیمایی زوار ایرانی اربعین حسینی پرداخت و به همراه زوار ایرانی از مرز ایران به خاک عراق وارد شد و آنها را تا نجف و کربلا همراهی کرد.


بانوان زائری که شبکه تلویزیونی فرانس24 آنها را همراهی کردند، در ادامه مسیر در داخل خاک عراق و در راه رسیدن به نجف و کربلا، احساسات خود را ابراز کردند.
فاطمه بانوی جوان ایرانی که فرانس 24 دراین گزارش با وی همراهی می کرد، از بودن در این راهپیمایی زیارتی ابراز سرور کرده و به این شبکه تلویزیونی گفت دفعات دیگر نیز به این زیارت پا خواهد نهاد.
فرانس24 گزارش داد: فاطمه تمام سال را برای چنین روزی صبر کرده بود و برای نخستین بار در مرقد حضرت امام علی (ع) در نجف نماز خواند.
فریده دیگر بانوی جوان ایرانی زیارت کننده در گفت و گو با این شبکه فرانسوی، راهپیمایی اربعین را بزرگ ترین گردهمایی مسلمانان دانست و گفت نزدیک به 20 میلیون نفر برای این زیارت گردهم آمده اند.
فریده همچنین با نزدیک شدن به نجف و کربلا به فرانس 24 گفت: این احساس خستگی نیست، بلکه احساس نشاط است.
سعیده دیگر بانوی جوان و زوار ایرانی نیز به این شبکه تلویزیونی گفت: دین اسلام دین صلح و آزادی است.
فرانس24 دراین گزارش ویژه که 10 روز پس از برگزاری راهپیمایی اربعین، مبادرت به پخش آن کرد، امکاناتی را که برای زوار در این مسیر در عراق تدارک دیده شده بود مانند پذیرایی از زوار در بین راه و تامین امنیت را به تصویر کشید و گفت: نیروهای امنیتی، نظامی و داوطلب همگی برای برقراری امنیت در این راهپیمایی تلاش می کردند.
فرانس24 در پایان این گزارش گفت: این راهپمایی زیارتی امسال نیز در امنیت و بدون بروز هیچ حادثه ای، برگزار شد.