جمعه 31 فروردین 1403

22 آبان 1396

راهپیمایی اربعین پیام آور عظمت محبان ائمه (ع) بود

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین امسال، از آن به عنوان عظمتی یاد کرد که افتخاری برای محبان ائمه اطهار(علیهم السلام) است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر امروز (دوشنبه 22 آبان ماه 1396 ) در جلسه تواصی بحق در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت افزود: این عظمت از الطاف الهی بود که بدون کوچکترین حادثه شروع شد و پایان یافت.

وی حضور با شکوه مردم را در این راهپیمایی حائز اهمیت دانست و گفت: راهپیمایی اربعین توسط مردم خلق و توسط آنان مدیریت شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با قدردانی از تلاش دستگاه های اجرایی برای برگزاری هر چه با شکوهتر این راهپیمایی افزود: ایثار و فداکاری مردم در این راهپیمایی یکی از ویژگی های منحصر بفرد آن بود و همین فداکاری مردم باعث شده تا مردم مفتخرانه، درآمد ناچیز سالانه خود را صرف پذیرایی از زائران و افزایش شکوه و عظمت راهپیمایان کنند.

وی افزود: شور و ایمان مردم که بدون کوچکترین توقعی در این راهپیمایی شرکت داشتند، باعث شد تاثیرگذاری معنوی این مراسم پیش از گذشته افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر به حضور پر رنگ برادران و خواهران اهل سنت و پیروان ادیان مختلف در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: پیروان ادیان و مذاهب مختلف امسال با همان ویژگی های دینی و مذهبی خود از جمله لباس و علامت های خاص در مراسم شرکت کردند و این حضور را نوعی افتخار برای خود دانستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به پایان با شکوه مراسم اربعین حسینی(ع) ابراز امیدواری کرد با آسیب شناسی مناسب، سال آینده شاهد عملکرد بهتر دستگاه های اجرایی در راهپیمایی اربعین باشیم.

وی اثرات راهپیمایی اربعین را یادآور شد و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین موجب پرسشگری درباره ماهیت قیام امام حسین(ع) و ویژگی های شخصیتی آن امام در اقصی نقاط جهان شده و این مهم ما را بر آن می دارد تا در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

نماینده ولی فقیه از برگزارکنندگان مراسم با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و بویژه ستاد مرکزی اربعین و اعضای آن قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ادامه به حادثه دلخراش زمین لرزه در غرب کشور اشاره کرد و ضمن طلب آمرزش برای قربانیان و آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان با اقدامات سریع خود موجبات کاهش آلام بازماندگان این حادثه را فراهم آورند.

سرپرست حجاج ایرانی حادثه زمین لرزه را امتحان الهی توصیف کرد که موجب تکامل بشری می شود اما خواستار توجه بیشتر مسئولان و مردم به شیوه های نوین ساخت و ساز بناها و ساختمان ها در کشور شد.