پنج شنبه 9 فروردین 1403

19 آبان 1396

اربعین سپري برای دفع توطئه دشمنان

«زينت فردوس ليزا» استاد دانشگاه بنگلادش اتحاد مسلمانان در اربعین را سپر دفع توطئه دشمنان دانست و اظهار كرد: این تصور که بخواهند دین و اسلام را نابود کنند، تصور باطلی است زیرا راهپیمایی اربعین سپر اسلام است.


 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعين، «زینت فردوس لیزا» استاد دانشگاه بنگلادش  درحاشیه همایش علمی وبین المللی اربعین در گفتگو باخبرنگاراین پایگاه در کربلا به تاثیر راهپیمایی اربعین در وحدت و انسجام اسلامی اشاره کرد وگفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی است که می توان در آن تمامی اقوام اسلامی با آداب و رسوم مختلف را مشاهده كرد.

زينت فردوس با بيان اين كه در اربعين همه ملیت ها با رسم و آئين هاي خود شرکت می کنند اما در عمل همه همدل و همنوا هستند، اظهار كرد: اگر مشکلی برای کسی ایجاد شود کسی نمی پرسد کجایی هستید بلکه به وی کمک می کند. این عشق به دین و امام حسین(ع) است که مردم را زیر یک لوا جمع کرده است.

وي حرکت و اتحاد مسلمانان در اربعین را سپر دفع توطئه دشمنان دانست و اظهار كرد: این تصور که بخواهند دین و اسلام را نابود کنند، تصور باطلی است زیرا راهپیمایی اربعین سپر اسلام است.

زينت فردوس درباره برگزاری نشست اندیشمندان اسلامی در زمينه وحدت تاكيد كرد: اگر به تاثیر چنین نشست هایی مطمئن نبودم هیچگاه در آن شرکت نمی کردم.

اين استاد دانشگاه در مورد پیاده روی اربعین گفت: پيش از هر چیزی باید منش و رفتار خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم نشان دهیم دین ما دین اخلاق و رفتاراجتماعی مناسب است. پس همه ما باید رفتار حسینی داشته باشیم تا بتوانیم از طریق رسانه اربعین آن را به جهانیان معرفی کنیم و این بزرگترین تبلیغ دینی است.

گفتنی است همایش علمی و بین المللی اربعین به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در کربلا طي دو روز برگزار شد.