شنبه 1 اردیبهشت 1403

19 آبان 1396

نسبت گفتمان مقاومت با پياده روي اربعين

«سعيد جليلي» عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين نسبت گفتمان مقاومت با پیاده روی اربعین گفت: یکی از ويژگي های بسیار مهم در نهضت امام حسین (ع) پایداریِ اندیشه و مقاومت یعنی استمرار مبارزه و نگاه دینی است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعين، «سعيد جليلي» عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام که درحاشیه همایش علمی وبین المللی اربعین با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني الاربعين در کربلا سخن میگفت درباره حركت هاي اصيل ديني یادآور شد: اگر امروز در عرصه جهانی موفقیت حرکت های اصیل دینی را شاهد هستیم ، حاصل پایداری و مقاومت دراين مسیر است.

جليلي  با بيان اين كه در طول تاریخ دو نگاه الهی و غیر الهی وجود داشته است، اظهار داشت: تضاد بین انبیا و صاحبان زر و زور ریشه در این دونگاه دارد، بر این اساس مقاومت که از آن به عنوان ثمره عمل صالح نام برده می شود، حاصل ایمان است كه درعمل ظهور و بروز پيدا می کند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره نقش مراجع عظام تقلید درتجلی همبستگی در اربعین، گفت: آنچه امروز درمراسم اربعین  شاهد آن هستیم حاصل اندیشه زلال دینی است که عالمان ربانی برای مردم در طول قرن ها تبیین کرده اند.

جليلي در پايان تصريح كرد: امروز پیروزی های مقاومت را در مناطق مختلف همچون جنوب لبنان و نقاط دیگر به ویژه عراق شاهد هستیم. اين دستاورد حاصل تلاش عالمان دینی است كه توانسته اند در بهترین شکل اندیشه ناب اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.

گفتنی است همایش علمی و بین المللی اربعین به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در کربلا برگزار شد و دومین روز آن به محور اربعین و مقاومت اسلامی اختصاص داشت.