پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

19 آبان 1396

دیدار اعضای ستاد خبری کمیته فرهنگی اربعین با نماینده بعثه رهبری درعراق

همزمان با اربعین حسینی در عراق ، اعضای ستاد خبری کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار کردند.


به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی اربعین از کربلای معلی ، حجت الاسلام نجفی روحانی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات ستاد خبری کمیته فرهنگی اربعین و مهم شمردن کار رسانه و اطلاع رسانی ، گفت: رسانه منبری است که مخاطبان فراوانی دارد و می تواند پیام عاشورا و اربعین را به جهانیان برساند.

وی اظهار داشت: هر چه پیام عاشورا دقیق و با محتوای  صحیح به تعداد بیشتری از مخاطبان منتقل شود، اجر و پاداش نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه جنگ تمام عیار رسانه ای درفضای مجازی، گفت: رسالت رسانه ها و خبرنگاران مسلمان درجهان کنونی بسیارخطیر و سنگین است و ما باید در این جنگ با مجهز شدن به ابزار روز تلاش کنیم تا پیروز شویم.

وی اهمیت جنگ رسانه ای را یادآور شد و در مقایسه آن با جنگ نظامی گفت: درهر جنگ نظامی نیز قبل از کار عملیاتی، رسانه ها زمینه سازی می کنند و در بعد روانی روی افراد کار کرده و سعی می کنند روحیه طرف مقابل را تضعیف و روحیه نظامیان خود را تقویت کنند.

وی با بیان نقش رسانه ها در پیام رسانی افزود: حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا با صلابت تمام و سخنان قاطع و مستدل حتی دشمن را تحت تاثیر قرار داد و با ورود به شام،  پس از چند روز فضای عمومی عوض شد به گونه ای که نتیجه آن قیام هایی مانند، قیام مختار بود.

در این دیدار آقای خامنه، مسئول ستاد خبری کمیته فرهنگی آموزشی اربعین از فعالیت های رسانه ای برای پوشش برنامه های این کمیته و مراسم اربعین گزارشی ارائه کرد وعملکرد خبرنگاران را نسبت به سال های قبل با کیفیت ترارزیابی کرد.