شنبه 1 اردیبهشت 1403

19 آبان 1396

سومین روزاجراي طرح تكريم از موكب داران عراقي

اجرای طرح تكريم از موكب داران عراقي با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری به نمايندگی از كميته فرهنگی آموزشی ستاد مركزی اربعين وارد سومین روز خود شد.


به گزارش خبرنگاراعزامي پايگاه اطلاع رساني الاربعین از كربلاي معلی، حجج الاسلام سید جعفر   علم الهدی مسئول دفترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري درنجف اشرف و رجبعلی زمانی مشاور امور استانها و نمايندگي هاي بعثه ، به نمايندگي از كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در رأس هيأتي براي روز سوم در موكب هاي عراقي حضور يافته و از تلاش ها و زحمات آنان براي هرچه با شکوه ترشدن مراسم پياده روي اربعين تقديركردند .

حجج الاسلام علم الهدی و زمانی به همراه چند تن از نمایندگان نهادهای فرهنگی و خدماتی رسانی عراق به موکب های عشائرعرب  مستقر درعمود ۶۷۰ تا ۱۰۳۵ درمسیر طریق العلماء  رفتند و در دیدار با مسئولان ۴۰ موکب عشائرعراقی مراتب تقدير و تشكر جمهوري اسلامي ايران را برای خدمات رسانی به زائران حسینی ابراز داشتند.

برخی ازموکب داران عشائرعراقی که سابقه 70 ساله داشتند دربیان مشاهدات خود در دهه های گذشته ، خاطراتی از امام خمینی (ره) و حاج آقا مصطفی در مسیر زیارت اربعین نقل کردند.

طرح تكریم از موكب داران عراقی به همت كمیته فرهنگی آموزشی ستاد مركزی اربعین در مسير پياده روي نجف تا كربلا و شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف  وکاظمین انجام شد.

دراین طرح با اهداي بسته هاي فرهنگي و معنوي، از 1000 موكب عراقي که درایام اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه می کنند، تقدیربعمل آمد.