پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

18 آبان 1396

فعاليت هاي سازنده گروه روايتگري در اربعين

فعاليت راويان در مراسم اربعين داراي سابقه چندساله است، بر اين اساس از نظر محتوايي شاهد کيفي تر شدن روز افزون اين فعاليت ها هستيم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی الاربعین، نشست روايتگران اربعین حسینی با حضور حجج الاسلام نجف نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق ، غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی کشورمان دربغداد و جمعی از دست اندرکاران کمیته فرهنگی آموزشی اربعین امروز (18 آبان ماه) در كربلا برگزار شد.

حجت‌الاسلام اباذری رایزن فرهنگی كشورمان دراین نشست درمورد باید ها و نبایدها درحوزه فعالیت های فرهنگی سخن گفت و تاکید کرد: فعالیت راویان امسال با استقبال خوب زائران ایرانی و عراقی همراه شد و بسیاری از مسئولان مواکب درخواست داشتند که برنامه روایتگری در مواکب آنها انجام شود.

وی با بیان فعالیت های كميته فرهنگي درايران و عراق ، ‌اظهار كرد: ستاد فرهنگي آموزشی اربعین از تلفيق اين دو كميته شكل گرفته و برنامه های متنوعی را برای زائران ایرانی و کودکان و نوجوانان در اربعین امسال تدارک دیده است.

وي افزود: با توجه به بايدها و نبايدها درحوزه فرهنگي تلاش شده است كارهاي خوبي انجام شود، البته نگاه زائر اربعين نبايد به دنبال اسكان و تغذيه باشد بلكه بايد بهره برداري معنوي مدنظر قرار گيرد.

رايزن فرهنگي ايران درعراق افزود: امسال مستمعين و مخاطبين از روش تبليغي استقبال كرده و حتي عراقی ها براي گذراندن دوره آموزش روایتگری نيز داوطلب شده اند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسين حقيقت مسئول گروه كودک و نوجوان كميته فرهنگی آموزشی ستاد اربعين در باره برنامه هاي اين گروه گزارش داد و گفت: بهره گيري از افراد آموزش ديده و استفاده از قالب هاي قصه گويي،‌ نقاشي ، تصويرگري، مسابقات فرهنگي،‌ بازي هاي معارفي، جورچين و برگه هاي رنگ آميزي در زمينه آموزش كودكان و نوجوانان در موسم اربعين بخشي از برنامه هاي گروه كودك و نوجوان این كميته است.

وي افزود: امسال علاوه بر چهار منطقه در شهرهای نجف ، کربلا و کاظمین در چندین موکب در مسیر پیاده روی اربعین برنامه روایتگری داشتیم و با آموزش هایی که به روایتگران داده شده بود نتیجه بهتری را نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم.

حجت الاسلام مجتبي نجفي روحاني مسئول گروه روايتگري كميته فرهنگي ستاد اربعين هم در پایان این نشست  با بيان اين كه تا امروز (پنج شنبه)  1225 برنامه براي 110 هزار نفراجرا شده است، گفت: فعاليت راويان داراي سابقه چندساله است و از نظر محتوايي شاهد كيفي تر شدن روز افزون این فعالیت ها هستيم.

وي افزود: امسال 80 راوی در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند که علاوه بر آموزش هاي مستمر، کارگاههای هم افزایی نیزبراي آنها برگزارشد.

در پایان این نشست با اهدای هدایای معنوی از تلاش روایتگران اربعین حسینی تقدیربعمل آمد.