جمعه 10 فروردین 1403

18 آبان 1396

فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب /اسکان روزانه بیش از 300 نفردرموکب ویژه بانوان

لاله افتخاری معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از فعالیت های تبلیغی ترویجی 40 مبلغ در بیش از 25 موکب در دو شهر نجف و کربلا و اسکان روزانه بیش از 300 نفردرموکب ویژه بانوان خبرداد.


 

 

لاله افتخاری معاون  امور بانوان کمیته  فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، با بیان عملکرد این کارگروه گفت: امسال با اعزام 40 مبلغ و مدرس دانشگاه در بیش از 25 موکب فعالیت های تبلیغی و ترویجی در ایام اربعین انجام شد.

افتخاری افزود: شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با برنامه های مختلف ترویجی، تبلیغی و سخنرانی های مذهبی، قرآنی و پاسخ به سوالات شرعی در ایام اربعین به بانوان زائر ایرانی خدمت رسانی کرده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته برای فعالیت شورای راهبری فعالیت های بانوان اضافه کرد: درایران درنشست های تخصصی - توجیهی و علمی - تخصصی باید ها و نبایدها و نحوه تبلیغ در اربعین با حضور مبلغان برجسته حوزه های علمیه خواهران تبیین شد ودیدگاههای شرکت کنندگان درباره «ضرورت تبلیغ»، «نحوه تبلیغ» و مسایل مرتبط با آن مطرح شد.

افتخاری با اشاره به راه اندازی موکب ویژه بانوان در کربلا ادامه داد: در موکب حضرت زینب (س) در کربلا، روزانه بیش از 300 نفر از بانوان زائراسکان می یابند.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین برگزاری سلسله نشست ها وهمایش ها در نجف اشرف با سخنرانی مینواصلانی درموکب صافی صفا و قرائت قرآن ، سخنرانی و بیان احکام  در صحن حضرت زهرا (س) و مواکب درچه اصفهان، سمنان و گیلانی ها را ازدیگر برنامه های کمیته بانوان کمیته فرهنگی اربعین ذکر کرد.

وی افزود: سلسله نشست های علمی تخصصی بانوان نیز در سه روز با موضوعات محبت در زندگی حضرت زینب (س) و بررسی خطبه های حضرت زینب (س) با توجه به سبک زندگی آن حضرت در سالن هتل جواهر کربلا برگزار شد.

وی به ارائه مقالات و چکیده مقالات توسط اساتید دانشگاه های معتبر کشور و حوزه های علمیه اشاره کرد و اجرای برنامه های مختلف توسط کارگروه قرآنی کمیته بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین را یادآور شد.

این بانوی فعال فرهنگی با اشاره به اینکه سمیه حاج علی، ایمان صحاف و زهرا الوندی، مدرس، حافظ و قاری بین المللی به اجرای همخوانی قرآن و تواشیح پرداختند، افزود: بیش از چهل اجرا با رویکرد همخوانی، ابتهال و تواشیح دو زبانه برای دو گروه فارسی‌زبان و عرب‌زبان برگزار شد.

وی اضافه کرد: ابتهال، همخوانی، قرائت انفرادی و تواشیح ازدیگر فعالیت هایی بود که دردو شهرنجف و کربلا با حضور بانوان فعال قرآنی برگزار شد و علاوه بر آن می توان به دعاخوانی در صحن حضرت زهرا (س) ، ترتیل خوانی دو صفحه از قرآن، ابتهال و قرائت دعای نادعلی و اجرای برنامه در دو موکب هرمزگان و سمنان با حضور زائران کشورهای اسلامی درنجف اشاره کرد.

وی گفت: درکربلا در حرم امام حسین (ع) قرائت انفرادی، ترتیل و ابتهال‌خوانی و در موکب‌های صاحب الزمان (عج) و مدافعان حرم، خیمه گاه و تل زینبیه و حرم حضرت عباس (ع) برنامه های مختلف اجرا شد.

افتخاری در پایان به نماهنگ تهیه شده  به همت  شورای راهبری فعالیت های بانوان اشاره کرد و گفت: این نماهنگ با محوریت نقش بانوان و مظلوم ستیزی با شعری از قاسم صرافان و اجرای محسن عرب خالقی تهیه شد و قرار است از شبکه سوم سیما پخش شود.