پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

18 آبان 1396

تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقاط مشترک کشورهای اسلامی، پیام اجتماع اربعین را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تنها راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه های دشمنان تقویت گفتمان مقاومت است.


 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین از کربلای معلا، حجت الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درعراق، امروز (18 آبان ماه) در دومین روز ازهمایش علمی و بین المللی اربعین در هتل جواهر کربلا بصیرت افزایی را از اهداف این همایش دانست.

وی با بیان اینکه پیام اربعین، همان پیام عاشورا و سالار شهیدان است، اظهار داشت: این گردهمایی در تلاش است تا باورهای دینی را در میان زائران توسعه دهد و این نشست های علمی با هدف ارتقای سطح معنوی اربعین برگزار می شود.

حجت الاسلام اباذری تصریح کرد: در اربعین به غیر از مباحث زیارتی باید مباحث معرفتی و معنوی را دنبال کرد وابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و معرفتی اربعین را مدنظر داشت، اربعین پیام های مختلف انسانی دارد و تلاش خواهیم کرد این پیام به گوش جهانیان برسد.

وی جهانی سازی اربعین را از دیگر اهداف همایش بین المللی اربعین دانست و ادامه داد: هدف از حضور زائران کشورهای مختلف در اجتماع عظیم اربعین حسینی باید به درستی به جهانیان منتقل شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، یکی از پیام های مهم اربعین را آزادی و آزادی خواهی عنوان  و تصریح کرد:  استکبار ستیزی در گفتمان اربعین نهفته است و باید این گفتمان توسعه یابد.

وی به نقاط مشترک دو ملت و کشور ایران و عراق اشاره کرد و همسایگی، روابط تاریخی، مرز مشترک، دین و مذهب، فرهنگ، وجود عتبه های مقدسه در دو کشور و دشمن مشترک را از محورهای اصلی نقاط مشترک ایران و عراق دانست و تاکید کرد : با تکیه بر این مشترکات می توان بر دشمنان فائق آمد.

حجت الاسلام اباذری تصریح کرد: امروز دشمن درحال توطئه علیه کشورهای اسلامی است و از اتحاد و وحدت مسلمانان نگران است به همین دلیل هر روز به بهانه ای دشمنی خود را نمایان می کند، تجزیه طلبی در عراق از جدیدترین توطئه هایی بود که خوشبختانه با هوشیاری ملت عراق با شکست روبه رو شد.

وی از رژیم صهیونیستی بعنوان دشمن مشترک دو کشوریاد کرد و گفت: رژیم صیونیستی اخیرا توطئه تقسیم عراق را در سر می پروراند ولی گفتمان مقاومت اجازه نداد عراق تجزیه شود.

وی ادامه داد: هدف رژیم صهیونیستی  تجزیه و کوچک کردن کشورهای اسلامی است ولی به برکت گفتمان مقاومت، عراق آزاد و مستقل باقی خواهد ماند و حاکمیت و تمایمت ارضی آن حفظ خواهد شد.  

وی درپایان تاکید کرد: امروز کشورهای اسلامی باید با اتحاد و همدلی در مقابل دشمن واحد خود بایستند و تنها راه آن تقویت گفتمان مقاومت است و باید بر نقاط مشترک تمرکز بیشتری کنیم.

دومین سخنران نشست امروز دکتر بلاسم الزاملی رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا بود که اهمیت  مراسم اربعین در تقویت محور مقاومت را یادآور شد.

همایش علمی و بین المللی اربعین به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین برگزار شده و دومین روز آن به محور اربعین و مقاومت اسلامی اختصاص دارد.

شرکت کنندگان در نشست امروز درموضوع های ظرفیت اربعین و احیا و تقویت گفتمان مقاومت، نقش بانوان و خانواده در گفتمان مقاومت اسلامی و نقش مرجعیت دینی در تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی سخنرانی می کنند.