پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

18 آبان 1396

همايش علمي و بين المللي اربعين در کربلا ادامه یافت

همايش علمی و بين المللي اربعین به همت ستاد فرهنگي آموزشي اربعين با حضور دهها نفر از اندیشمندان و اساتید دانشگاهی کشورهای مختلف امروز در هتل جواهر کربلا ادامه یافت.


 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، دومین روز این همایش به محور اربعین و مقاومت اسلامی اختصاص دارد و شرکت کنندگان در موضوع های ظرفیت اربعین و احیا و تقویت گفتمان مقاومت، نقش بانوان و خانواده در گفتمان مقاومت اسلامی و نقش مرجعیت دینی در تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی سخنرانی می کنند.

در آغاز نشست امروز حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در موضوع مشترکات مردم  ایران و عراق و دشمنان مشترک دو کشور سخن گفت و از رژیم صهیونیستی بعنوان دشمن مشترک دو کشور یاد کرد.

وی گفت: رژیم صیونیستی اخیرا توطئه تقسیم عراق را در سر می پروراند ولی گفتمان مقاومت اجازه نداد عراق تجزیه شود.

بر پایه این گزارش، درنشست امروز شخصیت های علمی و دانشگاهی از انگلستان، اندونزی ، آلمان، نروژ ، عراق ، بحرین ، یمن ، لبنان و ایران به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود درموضوع محور اربعین و مقاومت اسلامی خواهند پرداخت.  

در نخستین روزهمایش علمی و بین‌المللی اربعین با موضوع وحدت اسلامی علامه سیدظهیر الحسن نقوی از آمریکا ، دکتر راشد از بحرین، شیخ عریس از آفریقای جنوبی، ابوجهاد از آمریکا، عبدالله البیتی از کنیا و حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از ایران سخنرانی کردند.

این اندیشمندان در سخنان خود برلزوم تبیین اهداف امام حسین(ع) و اربعین،‌ ضرورت واکاوی همگرایی دانشمندان و اندیشمندان جهان در راستای همگرایی امت‌های اسلامی،‌ حرکت در مسیر وحدت اسلامی و تاثیرگذاری اربعین حسینی بر پیوند ملت‌های مسلمان و تقویت جریان عظیم اربعین حسینی تاکید کردند.

این همایش امروز، ‌18 آبان 1396 در کربلابه کار خود پایان می دهد.