جمعه 31 فروردین 1403

17 آبان 1396

قرآنیان؛ منزل به منزل تا حرم حضرت خورشید

کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین روز از فعالیت خود در کشور عراق، در راستای اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم ، تلاش برای پررنگ کردن نقش قرآن در قیام سیدالشهدا (ع) را محور برنامه های خود قرار داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین روز از فعالیت خود در کشور عراق، بیش از 20 محفل قرآنی با حضور قاریان، مبتهلان و گروههای تواشیح برجسته کشور در مسیر پیاده روی اربعین از نجف اشرف به کربلا اجرا کرد.

از جمله مهمترین برنامه های این کاروان می توان به برپایی کرسی‌های تلات رضوی در سه نقطه از مسیر پیاده روی اربعین، اشاره کرد.

 

نخستین کرسی تلاوت رضوی با حضور آقای محمداسماعیل خورشیدی، در موکب اهل بیت(ع) واقع در عمود 203 و اجرای برنامه تلاوت اذان گاهی و اقامه نماز ظهر و عصر با نوای دلنشین اذان این قاری بین المللی همراه بود.

 

 

دیگر کرسی تلاوت رضوی نیز با حضور استاد حمیدرضا احمدی وفا، قاری ارزنده کشورمان در موکب سفیر آفتاب واقع در عمود 975 با تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم برگزار شد، محفلی که با اجرای بسیار تاثیرگذار گروه تواشیح الغدیر قم در میان خیل عظیم عزادارن حسینی همراه بود.

 

 

در دیگر کرسی تلاوت رضوی ، اجرای گروه تواشیح معراج قم با پرچم گردانی حرم مطهر رضوی همراه شد، فضای محافل قرآنی درشب های منتهی به اربعین سید و سالار شهیدان، آکنده از محبت بی حد و حصر شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

 

 

و سرانجام، تلاوت دلنشین آقای مهدی تقی پور و اجرای گروه تواشیح فدک الزهرا(س) مشهد، در حرم حضرت خورشید، امام حسین (ع)، در میان انبوه جمعیت زوار حرم حسینی، پایان بخش کرسی های تلاوت رضوی  چهارمین روز فعالیت کاروان قرآنی بود.

 

 

 

همزمان با برپایی این کرسی های تلاوت، محافل دیگری در مسیر پیاده راه عاشقی، با حضور اعضای کاروان نور برگزار شد که از جمله آن ها می توان به اجرای گروه محمد رسول الله (ص) تهران، در موکب حضرت معصومه(س) واقع در عمود 1080، موکب حضرت صاحب الزمان(عج) واقع در عمود 828  و  همچنین در موکب بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) واقع در عمود1122 اشاره کرد.

 

 

 

درادامه برپایی این محافل همچنین امیرلعل اول و امید حسین نژاد  در موکب احباب الحسین (ع) واقع در عمود 132 ، در میان شور وشوق زائرین حرم سید الشهدا(ع)  به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

 

 

 

 

 

همچنین محفل باشکوه دیگری با حضور احمد رحیمی در موکب حضرت فاطمه (س) واقع در عمود 497 مسیر نجف اشرف به کربلای معلی برگزار شد.

 

 

 

برگزاری بیش از 20 محفل قرآنی با حضور سایر قاریان و گروه های تواشیح بین المللی و اعضای کاروان نور در مسیر پیاده روی اربعین از دیگر فعالیت های قرآنی در این ایام بوده است.

 

 

گفتنی است، برنامه های کاروان نور متشکل از 74 قاری، مبتهل و فعال قرآنی از 12 آبان ماه آغاز و تا 19 آبان ماه ادامه خواهد داشت.