جمعه 10 فروردین 1403

17 آبان 1396

قدردانی ایران ازمیزبانی شایسته زائران اربعین حسینی

كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين با اهداي بسته هاي فرهنگی و معنوي تقدیر ازصدها موكب عراقي را كه درحال خدمت رساني به زائران اربعين حسيني (ع) هستند، آغاز کرد.


 

 

 

طرح تكریم از موكب داران عراقی به همت كمیته فرهنگی آموزشی ستاد مركزی اربعین در مسير پياده روي نجف تا كربلا و شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف  وکاظمین آغازشد.

در این طرح با اهداي بسته هاي فرهنگي و معنوي، از 1000 موكب عراقي که درایام اربعین در حال خدمت رسانی به زائران حسینی هستند، تقدیر می شود.

حجج الاسلام نجفی روحانی نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق و بهجتي مسئول دفتر نمایندگی  بعثه مقام معظم رهبري  دركربلاي  معلي و جمعی از مسئولان ستاد اربعين که به نمايندگي از كميته فرهنگي آموزشي اربعين امروز درمواكب عراقي حضوریافتند، ضمن دیدار و گفتگو با مسئولان این موکب ها از خدمات آنها دراستقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی قدردانی کردند.

درحاشيه این مراسم حجت الاسلام نجفی روحانی با بيان این اینکه این طرح برای دومین سال است اجرا می شود ، گفت: درمراسم اربعين ، انسان با مشاهده ايثار، محبت، اخلاص و صداقت مردم شريف عراق درضيافت و پذيرايي از زائران،  وجدان و اخلاق او را وا مي دارد كه نسبت به آنان خضوع و خشوع تكريم کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق با اشاره به اینکه مردم مهمانواز عراق بعنوان میزبانان اصلی سیل زائران سید الشهداء از این برنامه با روی گشاده استقبال کرده اند ، افزود: ما به مردم عراق عشق و محبت خاص داشته و داريم ‌و در قالب طرح تکریم با اهدای بسته هديه از موکب داران عراقی تقدیر و تجلیل می شود.

حجت الاسلام  نجفي روحاني درباره برنامه امسال طرح تكريم يادآور شد: درقالب اين برنامه  1000 بسته معنوي و فرهنگي به موكب داران عزيز عراق اهدا می شود تا ذره اي از آن همه ايثار، بزرگواري و تلاش مردم عراق قدرداني شود.

وي محتوای اين بسته فرهنگي را یک جلد کلام الله مجید، لوح تقدیر، ‌محصولات فرهنگی و مکتوب  و پرچم مزين به شعار سال اربعين «احب الله من احب حسینا» ذکر کرد و گفت: لازم است زحمات بي منت مردم عراق و فداکاری آنان در خدمت رساني به زائران قدر دانسته شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق درپايان ابراز امیدواری کرد در سایه برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی ، دوستی و اخوت بين دو ملت و دو كشور همسايه ایران وعراق هرچه بيشتر در زير لواي پرچم حسيني محقق گردد.

براساس اين گزارش، موكب داران عراقي خرسندي خود را از اين اقدام كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران ابراز داشتند.