پنج شنبه 9 فروردین 1403

17 آبان 1396

لزوم تبيين اهداف امام حسين(ع)

شيخ ابوجهاد استاد دانشگاه از آمريكا دیگر سخنران نشست همایش بین المللی و علمی اربعین بود که هم اکنون در کربلا برگزار می‌شود، او در سخنان خود بر ضرورت تبيين اهداف امام حسين تاکید کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، همایش بین المللی و علمی اربعین با موضوع «وحدت اسلامی» از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور اندیشمندان ایرانی و عراقی، صبح امروز 17 آبان ماه در هتل جواهر آغاز به کار کرد.

علامه سیدظهیر الحسن نقوی، رئیس بنیاد المصطفی آمریکا و بنیانگذار و رئیس شبکه الولایت در این همایش اظهار کرد: یک اتفاق عجیب در اربعین به وجود آمده و آن این است که در این باره نمی‌توان تاثیرات فضای مجازی را منکر شد.

وی با انتقاد از برخی مسائل انحرافی مطرح شده درباره تشیع گفت: قمه‌زنی از این جمله است. اربعین محور وحدت مسلمین است و باید پیاده روی اربعین را به جهانیان معرفی کرد.

نقوی اظهار کرد: علیرغم 8 سال جنگ عراق و ایران، امروز محبت اهل بیت(ع) بین دو ملت پیوند عمیقی ایجاد کرده است. آنچه خدا از ما می‌خواهد، گردهم آیی، محبت به هم، هم‌نوع‌دوستی و وحدت است که شکل عینی آن را در مراسم اربعین می‌بینیم.

وی عنوان کرد: نزدیک به 20 سال است که در آمریکا زندگی می کنم. شیعیان امروز با افزایش جمعیت خود، 99 درصد مساجد و حسینیه ها را در آمریکا دارا هستند و مردم با شناخت امام حسین(ع) ارتباط خوبی با خدا برقرار کرده اند.

نقوی گفت: اگرچه حضور اندیشمندان در موضوع اربعین دیر روی داده است، اما این رویکرد هم غنیمت است. امام حسین(ع) سبب اتحاد مسلمین در جهان شده است؛ چرا که بسیاری از مسلمانان به طور خودجوش زیر لوای این امام همام گرد هم آمده و عزاداری می کنند.

وی تاکید کرد: اندیشمندان و صاحب‌نظران باید به بررسی مشکلات در موضوع اربعین بپردازند و تبادل نظر کنند. 

شيخ ابوجهاد، استاد دانشگاه آمریکا نیز با بيان اين كه علاوه بر علما و متفكران زمینه‌ساز تقويت جریان اربعین امام حسين(ع) شده اند، مردم عادي نيز حركت هاي رو به جلويي داشته اند، ابراز اميدواري كرد كه برنامه هاي بعدي، اين حركت را به سمت استحكام بيشتري پیش ببرد.

وی با بيان اين كه اين تجمع ميليوني جهاني تحت بيرق امام حسين(ع) بسيار چشمگير است، ‌اظهار كرد: باور به امام حسين(ع) اعتقادي عاطفي نيست، بلكه نشئت گرفته از ايمان و عقيده است و هنگامي كه قيام كرد اين عقيده جاويدان شد.

ابوجهاد در ادامه با قرائت اشعاري در رثاي اباعبدالله الحسين(ع) تصريح كرد: اربعيني كه همه جهان در اين ايام شاهد آن هستند، ثمره خود را بر روي زمين نشان خواهد داد. دوستداران امام حسين(ع) با تبيين اهداف قيام به طور حتم راه او را ادامه خواهند داد.

وی در پايان گفت: اگر بخواهيم چنين نشست هايي موفق باشند، نبايد روزرگي بر انديشه متفكران چيره شود.