سه شنبه 28 فروردین 1403

17 آبان 1396

ضرورت حرکت دانشمندان در مسیر همگرایی امت اسلامی

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در همایش بین المللی و علمی اربعین که هم اکنون در کربلا برگزار می‌شود، بر ضرورت حرکت دانشمندان و علما در مسیر همگرایی امت اسلام تاکید کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، همایش بین المللی و علمی اربعین با موضوع «وحدت اسلامی» از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور اندیشمندان ایرانی و عراقی، صبح امروز 17 آبان ماه در هتل جواهر آغاز به کار کرد.
در ابتدای این همایش حجت الاسلام نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخن پرداخت. وی وحدت و همبستگی مسلمانان در شرایط کنونی جهان را ضروری دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) پرچمدار وحدت آفرینی در میان مسلمانان و قرآن کتابی وحدت آفرین است.
وی با یادآوری اینکه رمز حیات جهان اسلام وحدت و انسجام امت اسلامی است، بیان کرد: اندیشمندان و علمای جهان اسلام همواره بر لزوم وحدت ملت های مسلمان تاکید دارند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه سخنان خود با یادآوری نقش و رسالت خطیر اندیشمندان در گسترش و همگرایی امت اسلامی، بر لزوم حرکت در این مسیر تاکید کرد.
در این همایش علما و دانشمندان عراق و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، دانشمندان و مسئولان ایرانی و عراقی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف حضور داشتند.
اربعین و پاس داشت فرهنگ عاشورایی،  اربعین و همگرایی امت مسلمان، اربعین و بصیرت سیاسی، اربعین و جامعه مهدوی،  اربعین و اقتدار زینبی،  اربعین و ارتباطات فرهنگی و رسانه‌ای جهان اسلام و اربعین و گفتمان مقاومت از جمله محورهای این همایش است. ایران، عراق، اندونزی، آفریقای جنوبی،‌ نیجریه، یمن، بحرین، کنیا، آلمان، افغانستان و آمریکا، کشورهای شرکت کننده در این مراسم هستند.